۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84256368
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶.۵ میلیون مترمکعب آب در سبزوار صرفه‌جویی شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۴۰
کد خبر: 84256368
۶.۵ میلیون مترمکعب آب در سبزوار صرفه‌جویی شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری کشاورزی در این شهرستان طی سالجاری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

علی اصغر امانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۵ طرح مختلف در حوزه آب کشاورزی با هزینه ۱۸۳ میلیارد ریال در شهرستان سبزوار اجرا شده که با اجرای این طرح‌ها ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب بازیافتی به چرخه تولید بازگشته است.

وی ادامه داد: امسال ۶۴۱ هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان به آبیاری نوین مجهز شد و این طرح در سطح ۸۰۰ هکتار دیگر نیز آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در این شهرستان طی هفت سال گذشته نسبت به سالهای قبل جهش ۱۰ برابری داشته است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمینهای شهرستان سبزوار به آبیاری نوین مجهز شده که این میزان در ابتدای سال ۹۳ حدود ۶۰۰ هکتار بوده است.

امانیان ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آب و افزایش روزافزون تقاضای آب با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، کم فشار، انتقال آب با لوله و ایجاد کانال بتنی، عملکرد آب مصرفی بخش کشاورزی شهرستان سبزوار افزایش یافته است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha