۲۰ دی ۱۳۹۴، ۸:۵۱

مدیرآبفای روستایی شهرستان ملارد:

چالش جدی درحوزه آب های زیرزمینی اخترآباد و صفادشت ملارد وجود دارد

چالش جدی درحوزه آب های زیرزمینی اخترآباد و صفادشت ملارد وجود دارد

ملارد - رئیس آبفای روستایی ملارد گفت: به دلیل مصرف بی رویه، غیر اصولی و غیر فنی آب در حوزه کشاورزی، آب های زیرزمینی روستاهای بخش اخترآباد و صفادشت با چالش های جدی مواجه است.

مهدی زماندار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان ملارد در حوزه روستایی دارای ۶۰ روستا بوده که در پراکندگی خاص به خود، در دو بخش مرکزی و صفادشت قابل تعریف است.

وی افزود: وضعیت کمی و کیفی آب روستایی در حوزه صفادشت و قطعه چهار اخترآباد در این شهرستان مطلوب نیست و با چالش ها و هزینه های بسیاری در عرصه های تأمین وانتقال آب مواجه هستیم.

مدیر آبفای روستایی ملارد گفت:در مقایسه با مناطق اشاره شده، وضعیت آب روستایی بخش شمالی ملارد در شرایط مطلوب تری قرار دارد.

زماندار عنوان کرد: عمده ترین معضل موجود در عرصه سفره های زیرزمینی، به بهره گیری بی رویه، غیر فنی و غیر اصولی از منابع آبی در بخش های کشاورزی معطوف می شود.

وی افزود:با آسیب هایی جدی در این حوزه مواجه هستیم که با عنایت به برنامه ریزی های طراحی شده در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، امیدواریم تهدیدها به حداقل ممکن کاهش یابد.

مدیر آبفای روستایی ملارد در خصوص افزایش مطلوب میزان بارش ها و نزولات آسمانی در مقایسه با سال های گذشته یادآور شد: در فرآیند خشکسالی قرار داریم و در صورت استمرار بارش ها و نزولات آسمانی در طی ماه های آینده، تنها می توان به پشت سرگذاشتن شرایط بحرانی و خشکسالی امیدوار بود و با پایداری آب های روستایی در سفره های زیرزمینی فاصله بسیاری داریم.

کد خبر 3020960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha