۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82271486
T T
۰ نفر

امسال كشت كنجد در ایرانشهر 150درصد افزایش یافت

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82271486
امسال كشت كنجد در ایرانشهر 150درصد افزایش یافت

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: امسال بیش از 250 هكتار از زمین های كشاورزی این شهرستان به كشت محصول كنجد اختصاص یافت كه نسبت به مدت مشابه پارسال 150درصد افزایش داشته است.

حسن شاه ولی بر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: كشت دانه روغنی كنجد در ایرانشهر، با معرفی محصولات كشاورزی با نیاز آبی كم در قالب طرح اصلاح الگوی كشت به كشاورزان از 100 هكتار به 250 هكتار افزایش یافت.
وی افزود: مصرف آب كم، سوددهی بالا و استقبال خوب خریداران موجب شده تا سطح زیر كشت محصول كنجد در ایرانشهر افزایش یابد.
وی با بیان اینكه در هر هكتار از زمین های كشاورزی ایرانشهر به طور متوسط یك تن كنجد برداشت می شود پیش بینی كرد در سال جاری بیش از 250 تن محصول برداشت شود.
مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: نبود صنایع بسته بندی و فرآوری موجب شده تا كنجد تولیدی این شهرستان با برند دیگر مناطق كشور به بازار مصرف عرضه شود.
وی گفت: 30 كشاورز ایرانشهری در آذرماه اقدام به برداشت كنجد تولیدی خود از سطح مزارع این شهرستان می كنند.
وی تصریح كرد: این محصول برای تهیه روغن خوراكی، حلوا، ارده و شیرینی جات استفاده می شود.
مدیر جهاد كشاورزی ادامه داد: كنجد خواص درمانی چشمگیری دارد به طوری كه منبع اسید آمینه این محصول رشد تومورها را متوقف و به رفع مسمومیت كبد و كلیه ها و بهبود سیستم ایمنی بدن كمك می كند.
به گزارش ایرنا شهرستان ایرانشهر از جمله مناطقی در سیستان و بلوچستان است كه با داشتن آب و هوای مساعد در چهار فصل سال محصولات فصل و غیر فصل در آن كاشت و برداشت می شود.
ایرانشهر در 340كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006خبرنگار: محمد هادی** انتشار دهنده:نرگس تیموری

سرخط اخبار استان‌ها