۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۳۳
کد خبر: 82093241
T T
۰ نفر
268 طرح كشاورزی آذربایجان غربی آماده بهره برداری شد

ارومیه- ایرنا- رئیس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: 268 طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش كشاورزی با 343 میلیارد ریال سرمایه گذاری جهت افتتاح در سفر هیات دولت به استان آماده بهره برداری شده است.

اسمعیل كریم زاده روز یكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز بهره برداری از این طرحها، برای سه هزار و 253 نفر ایجاد اشتغال شده و 618 خانوار نیز از عواید اجرای این طرحها بهره مند می شوند.
وی بیان كرد: 255 مورد از این طرحها در بخش آب و خاك، هشت طرح در بخش تولیدات دامی، سه طرح در بخش صنایع تبدیلی و تكمیلی كشاورزی و دو طرح در بخش تولیدات گیاهی به بهره برداری می رسد.
وی بیان كرد: پروژه های آماده بهره برداری در حوزه آب و خاك شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح یكهزار و 771 هكتار و پروژه های تولیدات دامی اعم از مرغداری گوشتی، پروار بندی بره و گوساله، گوساله پرواری بوده و پروژه های صنایع كشاورزی شامل راه اندازی كارخانه خوراك دام و طیور، سورتینگ و فرآوری آجیل و سیلوی 30 هزار تنی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 10 خرداد وارد آذربایجان غربی شده و پس از استقبال مردمی، در ورزشگاه تختی ارومیه در جمع عموم مردم ارومیه سخنرانی می كند.
دیدار با برگزیدگان استان در رشته های مختلف، دیدار با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های رئیس جمهوری در روز نخست سفر به استان است.
رئیس جمهوری در روز دوم سفر خود نیز با حضور در محل مجتمع پتروشیمی مهاباد، ضمن افتتاح این طرح، دستور افتتاح همزمان چندین پروژه در نقاط مختلف استان و شهرستان ها را صادر خواهد كرد.
همچنین سخنرانی در جمع مردم مهاباد و شركت در نشست خبری از دیگر برنامه های رئیس جمهور در روز دوم سفر به آذربایجان غربی است.
7125/1905
۰ نفر