۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82394431
T T
۰ نفر
فناوري اطلاعات از گزينه هاي جدي استان براي توسعه و اشتغالزايي است

قزوين- ايرنا- استاندار قزوين گفت: توسعه فناوري اطلاعات و ICT در كنار ساير ظرفيت هاي گردشگري، صنعتي و كشاورزي استان از گزينه هاي جدي براي ايجاد توسعه و اشتغالزائي در استان است.

به گزارش ايرنا فريدون همتي روز جمعه درهشتمين كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان قزوين كه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و نمايندگان مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي در استانداري قزوين برگزار شد با تسليت ضايعه آتش سوزي و فروريختن ساختمان پلاسكو افزود: اقتصاد مقاومتي محور حركت دولت تدبير واميد است و يكي از راهبردهاي بخش اقتصاد مقاومتي توليد صادرات محور مي باشد.
وي با اشاره به ارتقاي دولت الكترونيك در سطح استان قزوين ادامه داد: اين توسعه و ارتقاي شبكه و پهناي باند را بايد در توليد و صادرات استان به كار گرفت و با حذف هزينه ها و دسترسي سريعتر به اطلاعات و ارتباط بيشتر با دهكده جهاني در شناسائي بازارهاي جديد و فروش بهتر محصولات موفق تر عمل نمود.
استاندار قزوين با اشاره به نقش كشورها در صادرات جهاني خاطرنشان ساخت: كشورهاي عضو يورو 14.5 درصد، كشور آمريكا 11.5 درصد، چين 10.5 درصد و كشور ايران تنها 43 صدم درصد از صادرات جهان را برعهده دارند كه با توجه به ظرفيت ها و استعدادهاي موجود در كشور بايد اين نقش و رقم افزايش يابد.
همتي ادامه داد: صادرات فرش ايران در 9 ماهه اخير به 50 ميليون دلار افزايش يافته كه نشان مي دهد مي توان با رعايت تناسب جهاني و تكيه بر عقلانيت و عزت و احترام با جهان به استثناي آمريكا و رژيم صهيونيستي كار كرد.
وي با بيان اينكه استان قزوين ظرفيت هاي بسياري در زمينه هاي مختلف گردشگري و صنعتي و كشاورزي دارد افزود: توسعه ICT يكي ديگر از گزينه هاي جدي استان براي افزايش توليد و اشتغالزائي است كه مي تواند وضعيت استان را مطلوب ساخته و نقش بسزائي در توسعه و رونق استان ايفا نمايد.
همتي با بيان اينكه در صادرات استان قزوين نسبت به سال هاي گذشته جهشي عمل كرده ايم افزود: در سايه سياست گذاري انجام شده در اين زمينه صادرات استان در 9 ماه اخير به 480 ميليون دلار رسيد و در جذب سرمايه گذاري خارجي نيز يك ميليارد دلار در بخش انرژي هاي نو در حال مذاكره هستيم.
وي افزود: در بخش هاي مختلف هدف هاي كلان تعريف شده است و در توليد انگور، كشمش، لبنيات و شير مي توان با آينده نگري و ترسيم چشم انداز موفق تر و بهتر عمل نمود.
وي با بيان اينكه از لحاظ برخي امكانات و زنجيره كامل توليد از قبيل سردخانه ها، سيستم آبياري قطره اي و داربست نمودن باغ ها با برخي كمبودها در استان مواجه هستيم افزود: با رفع اين كمبودها مي توان ميزان توليد انگور را از 300 هزار تن به 900 هزار تن در استان افزايش داد و همچنين ظرفيت توليد مرغداري استان را به دوبرابر وضع فعلي ارتقا داد.
همتي با اشاره به دغدغه هاي صادركنندگان افزود: افزايش حمايت هاي دولت، ايجاد زيرساخت هاي حمل و نقل و شبكه ريلي و راه اندازي پايانه هاي مرزي از جمله درخواست هاي اين بخش است كه اميدواريم با همكاري همه مسئولان شاهد رفع اين موانع باشيم.
وي خاطرنشان ساخت: در سفر كاروان تدبير واميد به استان قزوين 800 ميليارد ريال وام قرض الحسنه ارزان قيمت براي بهره برداري توليدكنندگان كشاورزي و 200 ميليارد ريال براي طرح هاي روستائي تعلق گرفت و صندوق كارآفريني اميد نيز تاكنون هزار و 500 فقره وام در زمينه هاي مختلف چند برابر كاركرد سالهاي گذشته خود پرداخت كرده است.
استاندار قزوين در پايان با اعلام خبري خوش به صادركنندگان گفت: طبق جلسه اي با رئيس بانك مركزي اعلام شد كه سيستم بانكي آماده گشايش LC در سراسر كشور است و صادركنندگان به جاي مراجعه به صرافي و اتلاف وقت و هزينه، به بانك ها در اين زمينه مراجعه نمايند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات طي سفر 2 روزه به استان قزوين در نشست شوراي اداري شهرستان تاكستان و هشتمين كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان شركت كرد و در خصوص حل برخي مشكلات و موانع دستور لازم را صادر نمود.
6101/ 6128 *خبرنگار:زهادي درزي رامندي ** مقدم سليمي

سرخط اخبار استان‌ها