۸ نفر
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
آمریکا به دنبال کودهای شیمیایی روسیه

کشاورزی> اقتصاد غذا - آمریکا در خفا، شرکت های کشاورزی و کشتیرانی را تشویق به خرید و حمل بیش از پیش کودهای شیمیایی روسیه می کند.

منبع: بلومبرگ
تاریخ انتشار: ١٣ ژوئن ٢٠٢٢
نویسندگان: Elizabeth Elkin, Daniel Flatley,Jeniffer Jacobs
ترجمه و خلاصه: مهدی میثمی فرد

مهدی میثمی فرد

آمریکا در خفا، شرکت های کشاورزی و کشتیرانی را تشویق به خرید و حمل بیش از پیش کودهای شیمیایی روسیه می کند از ترس اینکه کمبود کود شیمیایی می تواند آتش بحران جهانی غذا را شعله ور تر کند. این حرکت بخشی از یک تلاش گسترده تر می باشد که با دخالت سازمان ملل در راستای تسریع عملیات خرید، حمل و ارسال محموله های کودشیمیایی، غلات و باقی کالاهای کشاورزی در حال انجام است. از طرفی آمریکا و متحدانش، کرملین را متهم به استفاده ابزاری از اهرم غذا همانند اسلحه می کنند و از طرف دیگر پوتین عدم امکان ارسال کالاهای مذکور را به واسطه اعمال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا می داند. 

آمریکا و اروپا، در راستای واردات کودهای شیمیایی که روسیه تامین کننده کلیدی آن در جهان است؜ استثنا قائل شده اند، اما با این حال شرکت های حمل، بیمه و بانک ها از انجام این معاملات طفره می روند که خود باعث افت ٢٤٪؜ صادرات کودهای شیمیایی روسیه شده است. حال آمریکا و متحدانش به تشویق انجام حمل، انتقال پول و بیمه پرداخته ولی باز هم از محتاطانه عمل کردن این سه ارگان در شگفت اند! 

واشنگتن با ارسال نمایندگان سازمان ملل از طرف خود به روسیه برای حل این مشکل بزرگ، نگران آن است که اگر عدم ارسال کودهای شیمیایی شامل نیتروژن، فسفات و پتاسیوم ادامه یابد، کشاورزان آمریکایی در سال آینده قطعا با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.

لازم به ذکر است روسیه یک پنجم کودهای شیمیایی جهان را تامین می کند. همچنین روسیه و اوکراین مجموعا بالغ بر ١٠٠ میلیون تن از غلات را که معادل ٢٥٪؜ کل غلات مورد معامله جهان است را تامین کننده هستند. 


اگر مشکلات فوق حل شود مشکل عمده ای که باعث می شود شرکت های کشتیرانی و بیمه ها از اجرای عملیات حمل در دریای سیاه خودداری کنند، مین هایی است که اوکراین در این بنادر کارگزاری کرده تا از حملات احتمالی روسیه در امان باشد، موردی که انگشت اتهام روسیه را به سمت اوکراین نشانه برده!

کد خبر 52854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =