۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83094103
T T
۰ نفر
وزیر صنعت: ذخیره كالاهای اساسی در آبان ماه 30 درصد رشد داشت

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: ذخیره كالاهای اساسی در آبان ماه امسال نسبت به ماه شهریور 30 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، «رضا رحمانی» روز شنبه در همایش استانداران سراسر كشور افزود: شرایط جدید تحریم ها فرصتی برای صادرات محصولاتی نظیر مواد معدنی، صنایع دستی و ساخته ها و تولیدات داخل كشور است و اكنون صادرات باید توجیه اقتصادی داشته باشد.
وی ادامه داد: سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت در این زمینه فعالانه بازار و تولید را رصد می كنند.
وی با تاكید بر لزوم تفویض برخی اختیارات به استانها گفت: برای انجام بهتر امور لازم است برخی اختیارات از جمله ثبت سفارش ها و نیز اختیارات شورای عالی معادن به استانها تفویض شود و دفاتر تخصصی ناظر انجام بهتر امور باشند.
وزیر صنعت با تاكید بر اینكه هدف اصلی حفظ تولید است، گفت: واحدهایی كه بدهی بانكی دارند اما سرپا و فعال هستند باید به نحوی حمایت شوند اما این در حالی است كه اكنون آمار واحدهایی كه به علت بدهی در تملك بانكها هستند، بیش از 2 هزار واحد است.
وی ادامه داد: در 6 ماه آینده باید به طور ویژه از واحدهای تولیدی حمایت شود زیرا اگر واحدی تعطیل شود، تولید و اشتغال آسیب می بیند.
وزیر صنعت ادامه داد: مواردی در واحدهای صنعتی وجود دارد كه حتی با وجود مخالفت با قانون توانستیم با همكاری و صحبت موضوع رو حل و فصل كرده و واحد را به تولید برگردانیم.

** افزایش نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی
رحمانی گفت: در شرایط جدید، نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی بیشتر شده و تصویب 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق تولید، بسیار ناچیز است.
وی از استانداران خواست پروژه های با پیشرفت فیزیكی بالا در اولویت باشد و اگر طرحی در زنجیره تولید بود و یا با تزریق مختصری نقدینگی قابلیت بهره برداری داشت حتما در اولویت قرار گیرد .
وزیر صنعت افزود: در طرح نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی نیز كه از سال گذشته شروع كردیم، واحدها از سود 18 درصد بانكی استقبال نكردند و ما نیز درصدد كم كردن این عدد هستیم و فعلاً روی نرخ 12 درصد توافق كرده ایم.
رحمانی ادامه داد: اگر این طرح جدی گرفته نشود، تولید محصول كیفی و صادراتی نخواهد بود.
وزیر صنعت گفت: در این وزارتخانه پروژه ویژه ای تعریف شده است كه بر اساس آن معادل 10 میلیارد دلار واردات سال گذشته به تفكیك استان و رشته در داخل كشور ساخته شود.
به گزارش ایرنا، «رضا رحمانی» وزیر صنعت پنجشنبه گذشته از انبار كالاهای استراتژیك بازدید كرد.
وی در این بازدید گفت كه امكانات مناسبی برای ذخیره‌سازی و تامین این نیازها در استان‌های مختلف كشور فراهم آمده‌ و ظرفیتی كه امروز در سوله‌ها و انبارها وجود دارد، برای تنظیم بازار در هر منطقه‌ای قابل دسترسی است.
اقتصام**9132*2025

سرخط اخبار اقتصاد