۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۴۷
کد خبر: 82723222
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: حامی دولت در آبادانی باشیم/ كشت گلخانه ای جایگزین كشاورزی سنتی شود

گنبدكاووس - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان درمجلس شورای اسلامی با تاكید بر كمك همه اركان نظام به دولت برای عمران و آبادانی كشور؛ ترویج فرهنگ كشت محصولات گلخانه ای بجای كشاورزی سنتی را در استان گلستان یك الزام دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا ابراهیمی روز سه شنبه درجلسه شورای اداری آزادشهر گفت: مجمع نمایندگان گلستان سعی دارد كه مباحث كلان استان از جمله كمبود آب، توسعه راه آهن، به سرانجام رساندن منطقه آزاد اینچه برون و دیگر طرح های اقتصادی را با همراهی استاندار پیگیری نمایند.
وی بااشاره به مقصر شناخته شدن كارفرما درحادثه معدن زمستان یورت آزادشهر، افزود: این اعلام نظر كارشناسی اگرچه می تواند تاحدودی التیام بخش كارگران و خانواده جانباختگان این حادثه باشد اما باید تلاش كرد، این حوادث تكرار نشود.
ابراهیمی به برخی مشكلات آزادشهر ازجمله سایت دپوی زباله این شهر اشاره كرد و یادآور شد: مشكلات زیست محیطی و خطرات برای سلامت انسانی این سایت باید با نظارت بیشتر محیط زیست و جانمایی مكان جدید رفع گردد.
وی همچنین بااشاره به تخصیص پنج میلیارد ریال برای بهسازی شبكه برق آزادشهر و رامیان، به مشكلات كشاورزی سنتی، كمبود منابع آبی و خشكسالی اشاره كرد و افزود: برای برون رفت از مشكلات این بخش باید كشت محصولات گلخانه ای جایگزین كشاورزی سنتی قبل شود زیرا علاوه بر اشتغال بالا، مشكلات كم آبی را نیز برطرف می كند.
به گزارش ایرنا، مدیركل پدافند غیرعامل گلستان نیز درسخنانی، پدافند غیرعامل را انجام یكسری اقدامات در راستای افزایش بازدارندگی، كاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر هرگونه اقدام دشمن دانست.
احمد تجری گفت: آزادشهر از نظر جایگاهی نقطه حساسی است كه می تواند جهش چشمگیری در بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشد و از آنجایی كه كریدور جاده ای شمال به جنوب از خوش ییلاق این شهرستان می گذرد باید منطقه از تاثیرات اقتصادی آن بهره مند باشد.
به گزارش ایرنا، سیدعبدالله حسینی مدیر جهادكشاورزی آزادشهر نیز بااشاره به كسب رتبه اول این شهرستان در كشت گیاهان دارویی از تلاش برای توسعه كشت این محصولات باتوجه به درآمد بالای آن و نیز ترویج كشت محصولات گلخانه ای باتوجه به كمبود منابع آبی خبر داد و گفت: هم اكنون 220 هكتار از اراضی آزادشهر به كشت گیاهان دارویی بویژه زعفران و گل گاوزبان اختصاص دارد.
آخوند ابوبكر خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع آزادشهر هم بر لزوم پاسخگویی بیشتر مسئولان به مردم به عنوان سیره پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) تاكید كرد و گفت: امروز دشمنان اسلام از هر روزنه ای برای ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب و نیز ایجاد بی اعتمادی در مردم نسبت به مسئولان استفاده می كنند.
حبیب شفائی نوده فرماندار آزادشهر نیز بر تلاش مدیران برای تكمیل طرح های افتتاحی این ایام، رعایت حقوق شهروندی و تكریم ارباب رجوع تاكید كرد و از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خواست با رانندگانی كه خودسرانه كرایه حمل و نقل درون و برون شهری را افزایش داده اند، برخورد قانونی كند.
به گزارش ایرنا، درپایان این نشست شركت كنندگان از برج پرچم نصب شده درمحل میدان الله شهر آزاشهر كه با هزینه 350 میلیون ریال و ارتفاع 40 متر احداث شده است، رونمایی كردند.
شهرستان آزادشهر با 94 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/9433/3039/1648
خبرنگار : علی اصغر قزل سفلو ** تنظیم: علی لكزانوری

سرخط اخبار استان‌ها