۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82523069
T T
۰ نفر

اجراي طرح بسيج همگام با كشاورز در ايرانشهر

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82523069
اجراي طرح بسيج همگام با كشاورز در ايرانشهر

زاهدان - ايرنا - كارشناس مهندسين كشاورزي و صنايع سيستان و بلوچستان گفت: طرح بسيج همگام با كشاورز در راستاي آموزش و ترويج با برگزارش كلاس آموزش تغذيه و اصلاح نخيلات در ايرانشهر به اجرا در آمد.

به گزارش ايرنا سرهنگ عليرضا نوفرستي روز سه شنبه در اين دوره آموزشي يك روزه كه شماري از كشاورزان و نخلكاران ايرانشهر شركت داشتند، اظهار داشت: هدف از اجراي اين طرح در مناطق مختلف استان آشنايي بهتر نخلكاران با چگونگي اصلاح، گرده افشاني و تغذيه نخيلات و محقق شدن كيفي تر اقتصاد مقاومتي است.
وي گفت: طرح بسيج همگام با كشاورز به عنوان اقدامي عملي در راستاي ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري براي كمك به امنيت غذايي و توليد پايدار كشاورزي با بهره گيري و استفاده از علوم روز، دانش و تجربيات محلي كشاورزان نمونه و مروجين به صورت مستمر اجرا مي شود.
شهرستان ايرانشهر با داشتن بيش از 9 هزار هكتار نخلستان به عنوان قطب توليد خرما در سيستان و بلوچستان مطرح است به طوري كه سالانه بيش از 50 هزار تن خرما از سطح اين شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف مي شود.
***اعلام آمادگي كشاورزان ايرانشهري براي شركت در انتخابات
شماري از كشاورزان ايرانشهري در حاشيه اين دوره آموزشي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا شركت در انتخابات را يك وظيفه شرعي و قانوني دانستند و اعلام كردند بايد از بين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي افراد اصلح را انتخاب كنيم.
به گزارش ايرنا كشاورزان ايرانشهري معتقدند اگر ما در كشت محصولات خودمان دقت نكنيم و محصول بي كيفيت كشت كنيم به طور قطع بازده خوبي ندارد انتخابات هم همينطور است اگر ما فرد اصلح آگاه به مسائل روز، متخصص، كاردان و دلسوز مردم را انتخاب نكنيم ضرر مي كنيم زيرا در انتخاب خودمان دقت نكرديم.
كشاورزان ايرانشهري با دعوت آحاد مردم براي خلق حماسه اي ديگر در بيست و نهم ارديبهشت بر انتخاب فرد اصلح و دلسوز براي كشور و مردم تاكيد كردند.
7314** 8006 **6081 خبرنگار: محمد هادي ** انتشار دهنده: حيدر سراياني

سرخط اخبار استان‌ها