۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82650972
T T
۰ نفر
ظرفيت هاي توليد محصولات غذايي در كشور فراوان است

كرج-ايرنا-رئيس انجمن ژنتيك ايران گفت: ظرفيت هاي توليد محصولات كشاورزي و مواد غذايي براي داشتن امنيت غذايي در كشور فراوان بوده وبايد با استفاده از فناوري امنيت غذايي را ارتقاء بخشيد.

به گزارش ايرنا محمود تولايي عصر پنجشنبه در حاشيه دومين همايش بين المللي و دهمين همايش ملي بيوتكنولوژي ايران دركرج در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه ايران به اين بلوغ علمي رسيده كه استفاده از فناوري هاي نوين را به صورت مطمئن به خدمت بگيرد و محصولات ايمني را توليد كند.
وي اضافه كرد: كشور ظرفيت زيادي در زمينه توليد انواع محصولات غذايي، دارويي ، كشاورزي و ساير صنايع را دارد و به همين منظور با ايجاد زير ساخت هاي لازم مي توانيم از اين فرصت استفاده كنيم.
تولايي با بيان اينكه يكي از عرصه هاي مهم بايوتكنولوژي امنيت غذايي است بيان داشت: كشور ما از منابع اوليه و خدادادي ، ذخاير ژنتيكي و استعدادهاي زيادي برخوردار است و بايد از اين ظرفيت ها براي رشد هر چه بيشتر بايوتكنولوژي بهره گيريم.
رئيس انجمن ژنتيك ادامه داد: امروز نبايد اسير جوسازي و شعارهاي ديگران باشيم و اجازه دهيم كه آنها براي ما تعيين كنند كه از چه دانش و فناوري و تاچه حدودي استفاده كنيم .
تولايي افزود: اگر كساني كه در جامعه ايجاد احساس ناامني و نگراني در خصوص استفاده از محصولات تراريخته مي كنند بايد پاسخ بدهند كه اين نگراني نسبت به محصولات تراريخته وارداتي بيشتر وجود دارد و يا محصولات تراريخته اي كه در داخل كشور و تحت نظر كارشناسان و توسط ضوابط كشورمان توليد مي شود ؟
7414/ 6155خبرنگار:وحيده عسكري**انتشار دهنده: محمد عزيزپور

سرخط اخبار استان‌ها