معاون وزیر کشور: تلاش دولت تامین کالاهای اساسی با مناسب‌ترین قیمت به مردم است

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه اجرای طرح "مزرعه تا سفره" نقش مهمی در حذف واسطه‌ها دارد گفت: ما در تلاش هستیم تا کالاهای اساسی آسان و به مناسبت‌ترین قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن کوشش تبار روز دوشنبه در آیین افتتاح ۲۱ مرکز عرضه و تنظیم بازار در استان کرمانشاه که به صورت وبینار انجام گرفت اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای طرح مزرعه تا سفره در استان های مختلف کشور که در قالب برپا شدن بازارچه ها و نمایشگاه های عرضه کالاست، حذف واسطه های غیر ضروری و دلال ها در عین حفظ کمیت و کیفیت کالاهای عرضه شده در این طرح است.

وی با بیان اینکه فرمانداران در دولت سیزدهم در یک کسوت جدید فعالیت می کنند افزود: یکی از موارد مهمی که فرمانداران باید در مورد آن پیگیری و وسواس خاصی به خرج دهند تشکل مراکز عرضه کالاهای اساسی در شهرستان های مختلف در قالب این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، همچنین از استانداران به عنوان فرماندهان اقتصادی و نماینده عالی دولت در استان ها یاد کرد و گفت: یکی از ماموریت های مهم و حتی روزانه فرمانداران در کنار استانداران رسیدگی به امور اقتصادی، معیشت و سفره های مردم است.

کوشش‌تبار تاکید کرد: در کنار توجه به کمیت و کیفیت کالاهای عرضه شده در این مراکز باید نسبت به تامین به موقع ، سهل و آسان این کالاها نیز توجه ویژه ای شود تا مردم بدون دغدغه به مایحتاج اساسی خود دسترسی پیدا کنند.

در کنار توجه به کمیت و کیفیت کالاها شان مردم باید رعایت شود

وی همچنین به مکان ها و محل دایر شدن این مراکز نیز اشاره کرد و گفت: این مراکز باید در محل هایی دایر شود که اقشار مختلف مردم به ویژه دهک های پایین جامعه ضمن رعایت شان آنها به سهولت به آن دسترسی پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه تاکید کرد: غرفه ها و مکان هایی که در اختیار تولید کنندگان نیز قرار می گیرد باید به صورت کاملا رایگان بوده و شهرداری ها در این زمینه باید ایفای نقش کنند.

کوشش‌تبار با بیان اینکه امروز مأموریت جدی همه ارکان‌ دولت باید کمک به سفره و معیشت مردم با نقش تسهیل‌گری باشد گفت: در همین راستا باید ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا سفره یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و دیگر سازمان های دست اندرکار باشد با حذف واسطه ها باشد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه در استانداری برگزار شد با حضور فرمانداران ۱۳ شهرستان استان این مراکز به صورت وبینار افتتاح و آغاز به کار کردند.

در این مراسم که استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان نیز حضور داشتند ۱۳ مرکز تنظیم و عرضه مستقیم کالا در شهرستان ها و هشت مرکز در شهر کرمانشاه با هدف دسترسی آسان مردم به کالاهای اساسی با قیمت مناسب فعالیت خود را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha