نیاز به واردات برنج داریم

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه انبارهای برنج‌های خارجی مرغوب هنوز خالی نشده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا چند وقت دیگر نیاز به واردات برنج خارجی برای مصرف داخلی داشته باشیم.

محمد آقاطاهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در حال حاضر موجودی برنج مرغوب خارجی در انبارها نسبتا خوب است، گفت: با توجه به این موجودی همچنان عرضه برنج خارجی مرغوب از سوی بنکداران سراسر کشور ادامه دارد.

وی افزود: البته به خاطر ممنوعیت واردات رسمی برنج شاهد هستیم بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر برنج‌های خارجی عمدتا متفرقه و نامرغوب را عرضه می‌کنند که این موضوع موجب شده تا کاهش چشمگیر موجودی انبارهای برنج وارداتی مرغوب آن طور که باید در سطح بازار احساس نشود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تأکید بر اینکه موجودی کلیه مواد غذایی داخلی و خارجی در انبارهای کشور بسیار خوب و قابل ملاحظه است، اظهار کرد: بر اساس واردات صورت گرفته انواع مواد غذایی، هیچ کمبودی در این بخش تا پایان سال‌جاری وجود ندارد.

آقاطاهر همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال افزایش قیمتی در بخش مواد غذایی در کشور ایجاد نشود و چنانچه قیمت کالایی افزایش یافت صرفا به دلیل سودجویی برخی از واسطه‌ها و دلالان در این بخش خواهد بود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی به واردات حبوبات و شکر ظرف ماه‌های گذشته و نیز این ماه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که حبوبات و شکر از جمله کالاهای پرمصرف و استراتژیک هستند از این رو ثبت سفارش و واردات آن همچنان در حال انجام است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار