كشت و صنعت مغان به یكی از مهمترین بنگاههای اقتصادی كشاورزی خاورمیانه تبدیل شده است

اردبیل - ایرنا - قائم مقام وزیر كشاورزی در امور مجلس با اشاره به فعالیت های مجتمع كشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با مدیریت توانمند ، این مجموعه ارزشمند در حال حاضر به یكی از مهم ترین بنگاههای اقتصادی كشاورزی و دامپروری نه تنها در سطح كشور بلكه در خاورمیانه تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا ، خلیل آقایی روز پنجشنبه در جمع مدیران و كارشناسان شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان در تمام زمینه ها بویژه در تولید انواع بذور محصولات كشاورزی از جمله گندم ، ذرت و جو از موفقیت های خوبی برخوردار است.
وی بیان كرد: یكی از مهم ترین شاخصه های این مجتمع تربیت نیروهای ماهر و كار آمد و آموزش نیروهای تازه استخدام است و به عنوان دانشگاه علمی كاربردی نقش موثری در افزایش توان علمی و عملی نیروهای تخصصی بخش كشاورزی و دامداری استان دارد.
قائم مقام وزیر كشاورزی در امور مجلس همچنین به موفقیت های دولت تدبیر و امید در بخش كشاورزی اشاره كرد و گفت: این دولت با ایجاد تحول در بخش كشاورزی بسیای از تنگناهای موجود را رفع كرده و وضعیت فعلی قابل مقایسه با گذشته نیست.
وی با اشاره به واردات بی رویه و بی برنامه انواع بذور زراعی در گذشته افزود: امروز در تولید بذر به مرحله ای از رشد رسیده ایم كه كشاورزان ما سالانه بیش از 600 هزار تن بذر تولید می كنند و مسوولان در تلاش هستند كه اندك كاستی را هم كه در تولید بذور سبزی و صیفی وجود دارد حل و فصل كنند.
آقایی بیان كرد: در حال حاضر به میزان كافی در كشور انواع كودهای شیمیایی در اختیار كشاورزان قرار دارد و زارعان هر میزان كود با كیفیت و استاندارد كه نیاز داشته باشند به راحتی از عاملان توزیع تهیه و مصرف می كنند.
وی همچنین به تامین ماشین آلات و ادوات كشاورزی در كشور اشاره كرد و گفت: وضعیت در زمان آغاز دولت تدبیر و امید به گونه ای بود كه اگر كشاورزی قصد خرید كمباین و یا تراكتور داشت در لیست پیش خرید و نوبت طولانی دریافت این ادوات قرار می گرفت ولی هم اكنون هر كشاورزی كه تراكتور و یا كمباین نیاز داشته باشد در كمترین زمان ممكن آن را تحویل گرفته و در عرصه تولید بكار می گیرد.
آقایی همچنین اضافه كرد: مهار آب های مرزی در كشور از جمله در پایاب سد خدا آفرین كه بیش از 62 هزار هكتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می كند از نمونه های موفق و كارآمد فعالیت دولت تدبیر وامید در عرصه خدمت رسانی كشاوری محسوب می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018

سرخط اخبار استان‌ها