۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85446634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

‌نصب کنتور هوشمند بر روی ۲ حلقه چاه‌آب اسلامشهر/تقلیل منصوبات چاه کشاورزی در دماوند

اسلامشهر - ایرنا - مدیر امور منابع آب اسلامشهر از نصب دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی ۲ حلقه چاه آب مجاز در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، فرهاد اکبرپور روز سه شنبه اظهار داشت: این کنتورها به منظور امکان مدیریت منابع آب، کنترل میزان بهره ‌برداری از چاه‌های دارای سابقه صدور پروانه و در جهت کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری های به عمل آمده نسبت به نصب ۲ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی ۲ حلقه چاه مجاز با مصارف، صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

اکبرپور خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از منابع محدود و ارزشمند آبی، این امور در عمل به وظایف ذاتی خود اهتمام داشته و این گونه اقدامات را به طور مستمر پیگیری می کند.

تقلیل منصوبات یک حلقه چاه مجاز عمیق کشاورزی در منطقه آبسرد شهرستان دماوند

سرپرست امور منابع آب دماوند از تقلیل منصوبات یک حلقه چاه مجاز عمیق کشاورزی در منطقه آبسرد در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

‌نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب اسلامشهر/تقلیل منصوبات چاه آب کشاورزی در دماوند

حسن زحمتکش روز سه شنبه در این باره گفت: در راستای قانون احیاء و تعادل بخشی و حفاظت و صیانت از آبخوان ها با تلاش، همکاران امور منابع آب و گشت و بازرسی و همچنین با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی، منصوبات یک حلقه چاه مجاز عمیق کشاورزی تقلیل یافت.

زحمتکش خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد چاه های مجاز کشاورزی در شهرستان دماوند به منظور امکان مدیریت منابع آب، کنترل میزان بهره‌برداری از چاه‌های پروانه‌دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی بیش از نیمی از چاه های کشاورزی منطقه مجهز به کنتور هوشمند بوده و با مکاتبات صورت گرفته با دادستان شهرستان در فصول غیر زراعی برق چاه های کشاورزی به منظور کنترل و نظارت بر برداشت غیر مجاز قطع می شود.

سرپرست امور منابع آب شهرستان دماوند تاکید کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha