۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷
کد خبر: 81880285
T T
۰ نفر
اتاق بازرگاني اهواز و اوكراين براي تعامل تجاري توافق كردند

اهواز- ايرنا- رئيس كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني اهواز از موافقت به همكاري نماينده اتاق بازرگاني اوكراين با اتاق بازرگاني اهواز در ديدار از صنايع و كشاورزي در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين نماينده تعامل تجاري با ايران را مثبت پيش بيني كرد.

سيد سلطان حسيني چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در نشست سه شنبه با نماينده تام الاختيار رئيس اتاق بازرگاني اوكراين نتايج خوبي حاصل شد كه اين نشست پيرو سفر هيات 80 نفري به كشورمان بوده است.
وي افزود: در نشست با نماينده اتاق بازرگاني اوكراين همه فرصت هاي تجاري اقتصادي مورد بررسي قرار گرفت كه بيشتر در بخش كشاورزي به نتايجي رسيديم.
حسيني گفت: با توجه به اينكه بخش كشاورزي كشور اوكراين از كشاورزي در كشور ما پيشرفته تر است در زمينه واردات گندم به صورت ترانزيتي از اين كشور بحث هايي شد كه نتيجه اين مباحث مثبت ارزيابي مي شود.
رئيس كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني اهواز يادآور شد: در كشور اوكراين ابزار و دستگاه هاي مكانيزاسيون پيشرفته كشاورزي دارد و مي توان از كشاورزي مدرنيزه اين كشور بهره برد.
وي ادامه داد: البته اين بحث ها زماني عملي مي شود كه تحريم ها برداشته شود و بتوان در بخش صادرات و واردات از كشور اوكراين وارد عمل شد.
نشست مشترك اتاق بازرگاني اهواز با نماينده اتاق اوكراين روز سه شنبه در سرسراي جلسات اتاق بازرگاني اهواز برگزار شد.
7148/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها