۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82252529
T T
۰ نفر
سلیمانیه عراق برای همكاری با اصفهان در زمینه كشت برون مرزی اعلام آمادگی كرد

اصفهان - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق از اصفهان بعنوان استانی توانمند در زمینه تولید محصولات كشاورزی نامبرد و برای همكاری با اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه كشت برون مرزی اعلام آمادگی كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی اقلیم كردستان عراق برای در اختیار قرار دادن زمین های زراعی این اقلیم به كشاورزان اصفهانی خبر داد و گفت: بخش كشاورزی استان اصفهان با داشتن نیروی انسانی متخصص می تواند در توسعه صنعت كشاورزی كردستان عراق نقش مهمی داشته باشد.
احمد كلاری در ادامه خواستار حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی استان اصفهان در منطقه صنعتی مشترك سلیمانیه شد و گفت: 125 هكتار از 175هكتار زمین های این منطقه صنعتی برای سرمایه گذاران ایرانی اختصاص یافته است.
وی از ارائه 15 سال معافیت مالیاتی و عوارض گمركی اقلیم كردستان برای تولید كنندگان منطقه صنعتی سلیمانیه خبر داد و گفت: صنایع غذایی و ساختمانی در اولویت سرمایه گذاری در این منطقه اند و فعالان اقتصادی استان اصفهان می توانند از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده كنند.
وی از آمادگی جذب سرمایه گذاری و تكنولوژی تولید برق برای شهرك های صنعتی اقلیم با همكاری استان اصفهان خبر داد و گفت: گاز و برق مصرفی منطقه های صنعتی از ایران تامین می شود.
رئیس اتاق بازگانی سلیمانیه عراق، وجود مرزهای ' پرویزخان ' و ' قصرشیرین' را در توسعه روابط اقتصادی ایران و اقلیم كردستان موثر دانست و گفت: افزایش حجم تبادلات اقتصادی می تواند روابط اقتصادی اقلیم كردستان عراق با استان اصفهان را تعمیق بخشد.
وی خواستار اجرایی شدن تفاهمنامه بین نمایشگاه سلیمانیه و شركت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان شد و گفت: برگزاری نمایشگاه مشترك در اقلیم كردستان می تواند یكی از مهمترین بند های این تفاهمنامه باشد.

*** اصفهان می تواند نیازهای صنعتی كردستان عراق را برطرف كند
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار از اصفهان بعنوان صنعتی ترین استان كشور نامبرد و افزود: این استان می تواند نیازهای صنعتی كردستان عراق در بخش های مختلف بالادستی و پایین دستی را تامین كند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: اتاق های بازرگانی اصفهان و سلیمانیه عراق برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های یكدیگر باید همكاری های خود را توسعه دهند.
وی خواستار تبادل هیات های تجاری و اقتصادی بین استان اصفهان و اقلیم شد و گفت: معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اقلیم كردستان عراق به فعالان اقتصادی استان اصفهان می تواند حجم مبادلات تجاری دو طرف را در كمترین زمان افزایش دهد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تسهیل صادرات كالا از استان اصفهان به اقلیم كردستان عراق شد و گفت: وضع مقررات و سخت گیری های اقلیم كردستان عراق در واردات كالاهای ایرانی در دولت مركزی عراق باید مورد باز بینی قرار گیرد.
2093 ** انتشار دهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها