۱۰۲ دستگاه انواع کارنده به ناوگان مکانیزاسیون چهارمحال و بختیاری اضافه شد

شهرکرد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۲ دستگاه انواع کارنده شامل خطی کار، ردیف‌کار، ریزدانه کار و کشت مستقیم با ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار خریداری و به ناوگان مکانیزاسیون این استان اضافه شد.

به گزارش ایرنا، سیروس بیک‌بکان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۵۰ دستگاه انواع کارنده شامل خطی کار، ردیف کار، ریزدانه‌کار و کشت مستقیم با ۱۰۰ میلیارد ریال از خط اعتباری مکانیزاسیون و همچنین ۵۲ دستگاه نیز انواع کارنده از محل طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خریداری شده است.

وی اضافه کرد: خرید این دستگاه‌ها در کنار دستگاه‌هایی که از سال‌های قبل در راستای توسعه کشت مکانیزه غلات خریداری شده است موجب شد از ۸۵ هزار هکتار سطح غلات شامل گندم و جو آبی و دیم و کلزای استان ۶۰ هزار هکتار آن معادل ۷۰ درصد به صورت مکانیزه کشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری سرعت‌بخشی و روان‌سازی در عملیات کاشت، انجام کشت به موقع غلات، رعایت تراکم مناسب بذر در واحد سطح، برقراری سطح سبز یکنواخت، استقرار مناسب گیاه، داشتن گیاهچه سالم، صرفه جویی در مصرف نهاده‌ها شامل بذر، کود و سم و کاهش مصرف انرژی از مزایای افزایش ضریب مکانیزاسیون در این استان است.

وی مدیریت بهتر علف‌های هرز و بهداشت مزرعه، صرفه‌جویی در هزینه‌های کارگری، جا گذری و تغذیه مناسب کودها که موجب می‌شود ریشه راحت‌تر به کود دسترسی پیدا کند، کاهش هزینه‌های تولید را از جمله دیگر مزایای افزایش ضریب مکانیزاسیون عنوان کرد.

به گفته بیک بکان افزایش ضریب مکانیزاسیون هزینه‌های تولید را کاهش و افزایش بهره‌وری عملکرد در واحد سطح را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha