۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶
کد خبر: 82101661
T T
۰ نفر
كاشت برنج در يك هزار و 800 هكتار از اراضي ميانه در آذربايجان شرقي

تبريز- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي ميانه از كاشت برنج در يك هزار و 800 هكتار از اراضي اين شهرستان خبر داد و افزود: كاشت برنج ‌پرآوازه ايراني در اين شهرستان با عطر و طعم منحصر به ‌فرد و برخورداري از كيفيت بالا از اوايل خردادماه در اين شهرستان آغاز شده است.

شهرام ايراني پور روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: برنج اين شهرستان محصولي پرآوازه است و با برنج شمال كشور در داخل و انواع خارجي آن در حال رقابت است.
وي گفت: كشاورزان ميانه‌اي در اين فصل از سال اقدام به كشت گونه‌هاي مختلف برنج از جمله رقم كاظمي، هاشمي، حسن سرا، طارمي و دانه گرد محلي مي‌كنند.
وي به برداشت 7 هزار و 500 تن برنج در سال گذشته در اين شهرستان اشاره كرد و افزود: در سال گذشته ميانه با اين ميزان برداشت رتبه اول استان را به خود اختصاص داد.
ايراني پور در رابطه با كشت برنج در ميانه، گفت: كشت برنج در اين شهرستان، زراعي، اشتغال‌زا و درآمدزاست و چند سالي است در شهرستان ميانه رواج دارد.
وي به اقدام هاي جهاد كشاورزي اشاره كرد و افزود: در راستاي اصلاح الگوي كشت و كاهش مصرف سوخت، جهاد كشاورزي شهرستان كشت نشايي را در ميان كشاورزان ترويج داده است.
وي گفت: كشت و برداشت محصول برنج در ميانه زير نظر كارشناسان جهاد كشاورزي انجام مي‌شود و اين موضوع يكي از دلالي توليد محصول كيفي در اين شهرستان است.
ايراني‌پور افزود: با توجه به كيفيت بالاي محصول توليد شده در شاليزارهاي ميانه افزايش سطح زير كشت اين محصول درآمدزا در اين شهرستان ضروري است.
7231/3072/518

سرخط اخبار استان‌ها