۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82722489
T T
۰ نفر
زنجیره فرآوری محصولات استراتژیك خراسان جنوبی ایجاد می شود

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینكه زنجیره های فرآوری محصولات كشاورزی استان در دست پیگیری است گفت: زنجیره تولید محصولات استراتژیك به ویژه زرشك، زعفران و عناب در استان شناسایی شده و در حال آماده كردن زمینه استقرار آنها هستیم.

به گزارش ایرنا هاشم ولی پور مطلق دوشنبه شب در نشست خبری افزود: برای محقق شدن این مهم نیازمند مشاركت روستاییان و فعالان بخش كشاورزی استان هستیم.
وی گفت: برای پروژه های پژوهشی در زمینه محصولات مزیت دار استان كه عملیات كاربردی برای آن تعریف شود نیز جهاد كشاورزی قادر به پرداخت 50 تا 100 درصد اعتبارات هزینه ای است.
وی بیان كرد: با راه اندازی شركت سهامی خاص تولیدكنندگان بخش كشاورزی می توانند به نسبت محصولاتی كه می گذارند در این شركت سهیم شده و با وصول به صندوق های بورس، محصول آنها به اوراق بهادار تبدیل و قابلیت سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات از بانك ها را داشته باشند.
به گزارش ایرنا ولی پور مطلق از ابلاغ تسهیلات تلفیقی و ترجیهی وزارت جهاد كشاورزی خبر داد و اظهار كرد: همچنین طرح جامع اشتغال فراگیر به ملبغ 20 هزار میلیار تومان با همكاری وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی در حال انجام است.
وی یادآور شد: برای محصول پسته كشور مبلغ یكهزار میلیارد تومان و زعفران 40 میلیارد تومان خط ویژه صادركنندگان محصولات كشاورزی توسط وزارتخانه در نظر گرفته شد كه به صورت شناور خواهد بود.
وی عنوان كرد: همچنین استفاده از تسهیلات ارزی چهار درصد برای صنایعی كه می خواهند واحد تولیدی خود را ایجاد، توسعه یا تكنولوژی و ماشین آلات مورد نیاز خود را از خارج كشور وارد كنند ظرفیت بسیار خوبی است.
رئیس جهاد كشاورزی خراسان جنوبی افزود: پرداخت تسهیلات ارزی چهار درصد برای زرشك و زعفران، یكهزار میلیارد تومان برای رونق پنبه كشور و اعلام خط اعتباری برای بارگاه زرشك در موعد مناسب از دیگر برنامه های وزارتخانه است.

** صنایع تبدیلی خراسان جنوبی توسعه می یابد
ولی پور مطلق با بیان اینكه در زمینه توسعه صنایع تبدیلی خراسان جنوبی به طور ویژه دیده شده است، گفت: سال گذشته پنج میلیارد تومان برای احداث بارگاه های زرشك به استان اختصاص یافت امسال نیز مدیر كل صنایع تبدیلی وزارتخانه برای اختصاص 15 میلیارد تومان قول مساعد داد.
وی بیان كرد: در حال حاضر 9 كارخانه فرآوری زرشك و 14 كارخانه فرآوری زعفران در استان فعال است لذا كمك های فنی و اعتباری استان به این سمت هدایت خواهد شد.
وی با تاكید بر ایجاد و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی در شهرك ها و نواحی صنعتی، عنوان كرد: سرمایه گذاران می توانند از مزایا و مشوق های شهرك ها و نواحی صنعتی استان در این زمینه بهره مند شوند.
وی ادامه داد: در زمینه توسعه صنایع تبدیلی محصولات در شهرك های صنعتی جهاد كشاورزی نیز نهایت حمایت از سرمایه گذاران را خواهد داشت اما واگذاری زمین خارج از شهرك ها دارای قوانین خاصی است.
وی با اشاره به راه اندازی صندوق های حمایت از شركت های دانش بنیان، افزود: این مهم سبب افزایش ظرفیت شركت های دانش بنیان در استان می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- مریم پنجابی

سرخط اخبار استان‌ها