پاسخ مستدل اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی به اظهارات قربانی در خصوص شرکت آریو تجارت سهیل + سند

کشاورزی > اقتصاد غذا - اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی در نامه ای به محمد قربانی معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی توضیحات مستدلی در مورد اظهارات ایشان در خصوص شرکت آریو تجارت سهیل و همچنین عملکرد بخش خصوصی درباره تنظیم بازار نهاده های دامی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» متن کامل نامه به شرح ذیل است:

سلام علیکم‌
مصاحبه اخیر جنابعالی و ایراد اتهام ناکار امدی و بی اعتمادی به بخش خصوصی با هدف توجیح رانت و بی عدالتی در برنامه ریزی وزارت حهاد کشاورزی جهت واگذاری واردات کالا های اساسی کشور به یک شرکت فاقد شناسنامه در این حوزه از یک سو و تاکید جنابعالی بر عدم بروز هرگونه تخلف در این فرایند ایجاب می‌کند. که این تشکل در راستای دفاع از تلاش چند ساله فعالین این بخش در زمینه تامین کالاهای اساسی با وجود انواع محدودیت های بین المللی و بعضا فشار های داخلی تنها  بخش کوچکی از تخلفات انجام شده به اطلاع رسانده . و از شما سوال میکنیم که اگر این اقدامات تخلف نبوده بفرمایید تخلف از نظر شما کدام است ؟
جناب اقای قربانی 
۱- فروش بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی نا موجود در کشور از طریق سامانه بازارگاه 
۲- جمع آوری بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومن نقدینگی تولید کنندگان این بخش 
۳- ایجاد کوتاژ مجازی( تقلبی ) در سامانه بازار گاه برای نهاده هایی که بعد از دوماه هنوز وجود خارجی ندارند. 
۴- تبعیض و رانت در بکارگیری شرکتی که اهلیت سنجی و اعتبار سنجی نشده است به صورت محرمانه و بدون رعایت تشریفات قانونی لازم 
۵- چندین مرحله تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص و تامین و پرداخت بیش از ۷۰۰ ملیون یورو ارز برای کالا های نا موجود هم زمان با بلاتکلیفی صد ها هزار تن نهاده دامی موجود در بنادر کشور و متعلق به بخش خصوصی 
۶- بر خلاف ادعای غلط جنابعالی و تلاش برای پرداخت بیش از ۷۰۰ ملیون یورو به کالای وارد نشده  در حال حاضر بیش از ۲۵۰ ملیون یورو کالاهای واقعی فروخته شده و تحویل شده در سامانه بازارگاه به نرخ ترجیحی بیش از دوماه است که معطل تامین ارز می باشند . 
۷- واگذاری تعهدات انجام نشده یک شرکت خصوصی به شرکت دولتی پشتیبانی امور دام با طی کدام تشریفات قانونی انجام پذیرفته است ؟
۸- تخلف عدم برخورد با برنامه ریزان ، آمرین و عاملین این پروژه که در صورت نبودن نهاده های دامی متعلق به بخش خصوصی هزینه ها و تبعات بسیار بیشتری را برای اقتصاد دام و طیور کشور در پی داشت . به عنوان یک اشتباه بی سابقه در وزارت جهاد کشاورزی 
۹- تخلف از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت دولت در اقتصاد و تجارت تا جایی که در بخشی از فرمایشات جنابعالی اشاره به ورود ۱۰ کشتی نهاده توسط شخص شما به کشور شده است . خواهشمند است اعلام بفرمایید نحوه تامین ارز این ۱۰ کشتی چگونه بوده است ؟ از طریق کدام شرکت و با چه قیمتی وارد گردیده است ؟
جناب اقای قربانی فعالین  شناسنامه دار بخش خصوصی در کل چرخه اقتصاد کشاورزی از تامین کنندگان تا تولید کنندگان زحمت کش صنعت دام و طیور  به عنوان سربازان نظام اسلامی و کشور عزیزمان با تلاش و توان حرفه ای خود. قبل از ورود جنابعالی به عرضه تصمیم گیری ستون تامین امنیت غذایی کشور بوده و انشالله بعد از شما هم وظیفه ملی خود را انجام خواهند داد. و تنها انتظار شان از شما رعایت مقررات و جلوگیری از تبعیض و دخالت های رانتی و غیر کارشناسی در اقتصاد می باشد .  مجددا تکرار مینماییم مطالب فوق صرفا بخش کوچکی از تخلفات ناشی از پروژه برنانه ریزی شده حذف بخش خصوصی و دولتی تر کردن تجارت بوده و بخش های بیشتری از آن به دلیل پاره ای از ملاحضات قابلیت عنوان عمومی نداشته لیکن در صورت تمایل  امادگی اعلام آن به حضرتعالی وجود دارد . همچنین امید است این تجربه تلخ منجر به التزام‌عملی مدیران دولتی به فرمایشات داهیانه و مکرر مقام معظم رهبری در تکلیف دولت به خروج  از اقتصاد گردد.

پاسخ مستدل اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی به اظهارات قربانی در خصوص شرکت آریو تجارت سهیل + سند

پاسخ مستدل اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی به اظهارات قربانی در خصوص شرکت آریو تجارت سهیل + سند

کد خبر 52937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =