۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۸

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان:

گلستان ظرفیت بالایی در زمینه تولیدات کشاورزی دارد

گلستان ظرفیت بالایی در زمینه تولیدات کشاورزی دارد

گرگان - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از ظرفیت بالای استان گلستان در زمینه تولیدات کشاورزی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو بعدازظهر سه شنبه در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی در گرگان اظهار کرد: گلستان ظرفیت بالایی در زمینه تولیدات کشاورزی و تجارت خارجی به ویژه صادرات غیرنفتی دارد.

قوانلو از حضور هیئت های سرمایه گذاری خارجی در نمایشگاه خبر داد و افزود: امروز و فردا با دو هیئت سرمایه گذاری عراقی و اتریشی هماهنگ کرده ایم که در نمایشگاه حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: عراق نخستین بازار هدف استان گلستان است و از مجموع ۳۲۰ میلیون دلار صادرات استان به کشورهای مختلف، سال گذشته ۵۶ درصد حجم صادرات به این کشور بوده است.

وی درباره کشور اتریش نیز گفت: اتریش در زمینه تولیدات و محصولات مربوط به صنایع کشاورزی حرف نخست را در جهان می زند و تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه می توانند باب مذاکره با نماینده بازرگانی این کشور را ایجاد کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از افزایش شرکت کنندگان در نمایشگاه ماشین الات کشاورزی سخن گفت و بیان کرد: شرکت کنندگان و تعداد غرفه نسبت به سال گذشته دو برابر شده که یکی از نشانه های مثبت رونق تولید در بین مردم و صنعتگران است.

قوانلو با بیان اینکه رونق صنایع کشاورزی از نتایج اجرای برجام است، تصریح کرد: هیئت های تجاری و اقتصادی خارجی همه روزه در ایران حضور دارند و چنانچه در گذشته ۹۰ درصد حجم تولیدات ما مشابه چین بود امروز تنوع محصولات ناشی از تدبیر دولت را مشاهده می کنیم.

کد خبر 3780879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha