۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در گلستان افزایش یافت

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در گلستان افزایش یافت

گرگان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از افزایش ضریب مکانیزه شدن ادوات کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر بعدازظهر سه شنبه در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی در گرگان اظهار کرد: این نمایشگاه یک قدم اساسی در راستای راهبردهای بخش صنعت و کشاورزی است و شاهد بودیم که در سنوات گذشته در بخش مکانیزاسیون کشاورزی چه تغییر و تحولاتی ایجاد کرده است.

مهاجر به خدمات ارائه شده از سوی دولت اشاره کرد و گفت: در سه سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد، ۳۵۰۰ دستگاه تراکتور جدید، ۱۸۰۰ انواع کارنده در ادوات کشاورزی و ۲۰۰ کمباین برداشت به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این افزایش ناوگان، در سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار میلیون تن گندم و غلات و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن جو برداشت شد.

وی از لزوم کاهش ضایعات در برداشت سخن گفت و تصریح کرد: از کارخانجات درخواست می کنم ضایعات پنج تا هفت درصدی برداشت را کاهش دهند و برای این موضوع نیازمند ناوگان جدیدی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر به کارگیری از علم روز در تولید محصولات خاطرنشان کرد: در پایان سال ۹۲ میزان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان ۱.۲ بود که اکنون به ۱.۴ رسیده است.

مهاجر بیان کرد: ناوگان سمپاشی استان در مدت ۱۰ تا ۱۵ روزه، ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار داد که این شرایط جز با تمهیدات تامین کننده مکانیزاسیون فراهم نمی شد.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون در استان سرمایه گذاری کردیم و انتظار داریم ادوات جدید با توجه به تغییرات در سیستم ها افزایش بهره وری را به همراه داشته باشد.

کد خبر 3780844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha