۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81824950
T T
۰ نفر
تا متقلبان توليد موادغذايي هستند، نظارت هم هست

شيراز- ايرنا - مدير نظارت بر مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اينكه متاسفانه تقلب در عرصه توليد مواد غذايي تعطيل بردار نيست گفت : تا زماني كه تقلب دراين عرصه وجود دارد ، نظارت هم وجود دارد .

به گزارش خبرنگار ايرنا،دكترمحمد مهدي رزمجو چهارشنبه در آيين تقديرازتوليد كنندگان برترمحصولات و صنايع غذايي در شيراز افزود: غذا و امنيت غذايي موضوعي است كه با سلامت وبا جان مردم سر و كار دارد و ما نمي توانيم از كنار سلامت اين موضوع به آساني بگذريم و اين اقتضاي كاراست كه روي آن حساسيت مضاعف داشته باشيم .
وي با بيان اينكه همه ضوابطي كه دررابطه با سلامت محصولات غذايي اعمال مي كنيم تعريف شده و بين المللي است گفت: متاسفانه افرادي هستند كه متخصص تقلب هستند و در زمينه ترفند زدن بسيار حرفه اي كار مي كنند ، آيا انتظار اين است كه ما در مقابل اين ترفندها سكوت كنيم؟
وي با بيان اينكه در عين حال در بسياري از موارد براي آنكه چرخ صنعت بچرخد با تعامل موضوع را حل و فصل كرده ايم گفت : استفاده از پوره در توليد رب گوجه فرنگي مجاز نيست اما ما با تعامل استفاده محدود را مجوز داده ايم ولي متاسفانه بالاي 95 درصد از محصولات در برهه اي از زمان مطابق با پروانه توليد نمي كردند و از حد مجاز فراتر رفتند .
دكتر رزمجو در عين حال صنايع غذايي راستان فارس را صنايعي سالم توصيف كرد و گفت : در چهار هزار نمونه گيري انجام شده در سال 93 از توليدات صنايع غذايي نود و هفت و 75 صدم درصد قابل مصرف بوده و مشكل نداشته است .
وي همچنين به شناسايي سموم باقيمانده در محصولات غذايي اشاره كرد و گفت: 79 نوع سم شناسايي شده كه اين سموم را اندازه گيري مي كنيم و سال آينده تعداد نظارت و اندازه گيري را به 115 سم افزايش مي دهيم .
6113 /1876

سرخط اخبار استان‌ها