عوارض صادراتی مرغ، تخم مرغ، شیر خشک، خامه و چربی برداشته شد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید روزانه یک هزار تُن مرغ مازاد در کشور گفت: عوارض مرغ، تخم مرغ، شیر خشک، خامه و چربی برای صادرات برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید خود از پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های غرب استان تهران اظهار کرد: منطقه ملارد و شهریار، منطقه مستعدی در حوزه کشاورزی است و تلاش شد اعتبارات خوبی در مصوبات سفر در نظر گرفته شود و در حوزه‌های مختلف به ویژه آبیاری نوین برای مقابله با بحران کم آبی استفاده خواهد شد. در حوزه‌های ریزگرد و آبخیزداری اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر موضوعاتی است که در این منطقه موردتوجه است و در هفته آینده تیمی برای بررسی مسائل و مشکلات موجود در مالکیت اراضی و رفع تداخلات در اسرع وقت اعزام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی پرورش قارچ و طیور را دو ویژگی منطقه مورد بازدید عنوان کرد و افزود: در این خصوص آمادگی حمایت جهت افزایش راندمان را داریم و در خصوص صنعت طیور نیز منطقه رشد خوبی داشته و تأمین مناسبی را برای منطقه و شهر تهران دارد که بحث‌های مربوط به تأمین نهاده‌های دامی نیز طی هفته آینده برطرف خواهد شد و تسهیلات مناسبی در صنعت طیور در نظر گرفته شده برای تأمین نهاده‌های دامی که روی سامانه بازارگاه نهاده‌های دامی بارگذاری شده تا به راحتی تأمین مالی شود و اکنون ۵۰% نهاده در همان سامانه توسط بانک و با تسهیلات مناسب تأمین مالی می‌شود و ۵۰ درصد هم با مذاکراتی که با واردکنندگان نهاده‌های دامی داشتیم به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می‌شود که از این ظرفیت استفاده شود.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: در تولید مازاد احتمالی مرغ و تخم مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام از این هفته خرید را آغاز کرده و روزانه تا هزار تن خرید مازاد مرغ در کشور داریم و برای ذخایر منجمد می‌شود.

وی از حذف عوارض صادرات چندمحصول خبر داد و افزود: طی جلسه ستاد تنظیم بازار که دیروز برگزار شد عوارض مرغ، تخم مرغ، و شیر خشک و خامه و چربی برای صادرات برداشته شده و با توجه به مازاد تولید که الان داریم که زحمت تولید کنندگان عزیز هست می‌تواند صادر شود لذا تمام تلاش ما به خصوص پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها این است که بتوانیم حمایت تولیدکننده‌ها را داشته باشیم و با تمام توان در کنار عزیزان تولیدکننده هستیم که پایداری استمرار تولید انشاالله ادامه پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سرانه‌های ورزشی ملارد نیز اظهار داشت: طی بازدیدی که از ورزشگاه داشتیم و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که سرانه ورزشی در این منطقه پایین است و در جلسه شورای اداری گزارش‌هایی در این خصوص اعلام می‌شود.

کد خبر 52726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =