۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82271400
T T
۰ نفر
ايجاد سامانه هاي نوين آبياري تا پايان دولت يازدهم 2 برابر مي شود

سمنان- ايرنا- استاندار سمنان با اشاره به تجهيز 20 هزار هكتار زمين كشاورزي در اين استان مجهز به سامانه نوين آبياري در حال حاضر، گفت: بر اساس مصوبه سفر كاروان تدبير و اميد سمنان، 20 هزار هكتار ديگر تا پايان سال 96 به اين سامانه ها مجهز مي شود.

به گزارش ايرنا، محمد رضا خباز روز سه شنبه در جلسه كارگروه تخصصي امور اقتصادي استان سمنان در سالن مديريت بحران استانداري افزود: تاكنون در استان سمنان 20 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي استان به سامانه هاي نوين آبياري تجهيز شده است كه با تلاش دولت تدبير و اميد تا پايان سال آينده اين مقدار به 40 هزار هكتار افزايش مي يابد.
وي اظهار داشت: استان سمنان با چالش كمبود آب در بخش كشاورزي و آشاميدني مواجه است كه كاهش آبياري سنتي و صرفه جويي در مصرف آب خانگي، مي تواند در جلوگيري از بحران آب تاثير گذار باشد.
خباز خاطرنشان كرد: ارايه آمار واحد مي تواند براي تدوين قوانين به منظور جلوگيري از بحران كم آبي در استان سمنان مؤثر باشد و دستگاه هاي اجرايي مربوط در اين امر از يك آمار پيروي كنند.
وي ادامه داد: احداث شهرك هاي كشاورزي بر اساس برنامه ششم توسعه يكي از فرايند هاي علمي و كارشناسي به منظور افزايش رونق در بخش كشاورزي و كاهش مصرف آب در اين حوزه است.
خباز اضافه كرد: بر اساس مصوبات شوراي برنامه ريزي استان سمنان در سال 95، دامداران و كشاورزان مي توانند براي احداث واحدهاي كشاورزي و دامپروري در شهرك هاي صنعتي اقدام كنند.
استاندار سمنان خاطرنشان كرد: استفاده از انرژي پاك به منظور كاهش آلاينده هاي زيست محيطي و توليد برق در مديريت انرژي در استان سمنان تاثير گذار است و بايد در تدوين و طراحي برنامه هاي توسعه اي به اين رويكرد نيز توجه شود.
وي تصريح كرد: استان سمنان از استان هاي شاخص در شناسايي، تعيين تكليف و پلمپ چاه هاي غيرمجاز است كه اين امر با مديريت صحيح و برنامه ريزي هاي كلان صورت گرفته است.
استاندار سمنان گفت: مهم ترين اقدام در بهبود وضعيت آبي استان در مرحله اول استفاده از ظرفيت هاي موجود، بهره وري مناسب و ساماندهي آبياري ها در بخش كشاورزي است.
در اين نشست درباره بهروري مناسب از آب در حوزه كشاورزي استان سمنان با حضور مسوولان حوزه هاي اقتصادي، كشاورزي و نيرو تبادل نظر شد.
استان سمنان با كمبود 150 تا 180 ميليون متر مكعب كسري در مخازن آب مواجه است.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان

سرخط اخبار استان‌ها