۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83027514
T T
۰ نفر

40 انبار احتكار كالا در همدان شناسایی شد

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83027514
40 انبار احتكار كالا در همدان شناسایی شد

همدان- ایرنا- مدیركل تعزیرات حكومتی همدان گفت: 40 انبار كه در آن كالاهای اساسی احتكار شده بود در این استان شناسایی و برای آنها پرونده ای در تعزیرات حكومتی تشكیل شد.

علیرضا حسن پور روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 20 مورد از این انبارها با گزارش های مردمی كشف و كالاهای آنها ضبط شد كه این امر بیانگر نقش مردم در یاری رساندن به نهادهایب نظارتی در كنترل بازار و برخورد با متخلفان است.
وی اضافه كرد: تعزیرات حكومتی از ابتدای مرداد امسال در برخورد با تخلف هایی نظیر احتكار كالا، عرضه خارج از شبكه، اعلام نكردن موجودی انبار، اختفا و امتناع از عرضه كالا ورود جدی داشته است.
حسن پور بیان كرد: از ابتدای مرداد امسال تاكنون 116 پرونده تخلف به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال تشكیل شد كه 51 مورد مربوط به عرضه خارج از شبكه، 24 پرونده مربوط به احتكار كالا، 34 پرونده اعلام نكردن موجودی و هفت مورد اختفا و امتناع از توزیع كالا بود.
مدیركل تعزیرات حكومتی همدان ادامه داد: تاكنون برای 16 پرونده از 24 پرونده احتكار كالا، حكم صادر شده و بخشی از پرونده ها در مرحله تحقیقات است.
وی با بیان اینكه بیشتر انبارهای كشف شده در حواشی شهر هستند، اظهار داشت: متولیان انبارهایی كه اطلاعات آنها در سامانه «صمت» ثبت شده جزو متخلفان نیستند.
مدیركل تعزیرات حكومتی همدان ادامه داد: بیشترین كالا های كشف شده از انبارها شامل حبوبات، برنج، سبوس، گندم، شكر، كود شیمیایی، روغن خوراكی، روغن موتور و لوازم خانگی است.
حسن پور اضافه كرد: كالاهای كشف شده در برخی شهرستان ها نظیر برنج، روغن و پودر شوینده در نهاوند، شكر در تویسركان و روغن در رزن توزیع شد.
وی اضافه كرد: همچنین پنج هزار و 700 قوطی روغن، برنج، شكر، 90 تن حبوبات و دیگر اقلام مصرفی به ارزش 30 میلیارد ریال به زودی با قیمت مصوب در مركز استان توزیع می شود.
مدیركل تعزیرات حكومتی همدان مهمترین پرونده های مربوط به احتكار كالا را متعلق به كشف انبار لوازم خانگی، 360 تن سبوس، روغن موتور و روغن خواركی برشمرد.
حسن پور گفت: یك انبار حاوی 50 میلیارد ریال روغن موتور در ملایر كشف شد كه با توجه به اهمیت پرونده، رسیدگی به این موضوع به دادگستری این شهرستان محول شد.
وی بیان كرد: امسال 150 عطاری و چند آرایشگاه زنانه نیز به علت دخالت در امور پزشكی پلمب شدند با این وجود كمترین تخلف در حوزه پزشكی تشكیل شده است.
سه هزار و 477 پرونده تخلف پنج ماهه امسال در 15 شعبه این اداره كل بررسی و مختومه شده است.
7526/2090

سرخط اخبار استان‌ها