۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82679357
T T
۰ نفر
واگذاري 1250 سند املاك كشاورزي بصورت رايگان توسط بنياد مستضعفان به مردم استان سمنان

تهران - ايرنا - رئيس سازمان اموال و املاك بنياد مستضعفان از اهداي 1250 سند واگذاري املاك اراضي كشاورزي به مردم منطقه كالپوش ميامي در سفر امروز محمد سعيدي كيا رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي به استان سمنان بر اساس منويات رهبر معظم انقلاب خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي بنياد مستضعفان، حسن كاري، مجموع متراژ اسناد قابل واگذاري در اين مرحله را 13ميليون و 200متر مربع زمين زراعي و قيمت تقريبي آن را حدود 237 ميليارد ريال برآورد كرد.
به گفته وي، قرار است امروز در مراسمي در روستاي تلوبين منطقه كالپوش ميامي بعد از نماز ظهر و عصر و برگزاري مراسم عزاداري سيدالشهدا اين اسناد به افراد واجد شرايط واگذار شد.
در اين مراسم كه با حضور رئيس بنياد مستضعفان و جمعي از معاونان، نماينده ولي فقيه در استان سمنان و جمعي از ائمه جمعه و جماعات استان و استاندار سمنان حضور خواهند داشت 1250 فقره سند آماده شده به محرومان و واجدان شرايط واگذار مي شود .
رئيس سازمان اموال و املاك بنياد مستضعفان يادآورشد: ارزش تقريبي اين اسناد حدود 237ميليارد ريال برآورد شده وهمه اين اسناد به صورت رايگان به محرومان و واجدان شرايط منطقه واگذار خواهد شد.
به گزارش ايرنا، محمد سعيد كيا رئيس بيناد مستضعفان پيش از اين به خبرنگار ايرنا اعلام كرده بود كه هدف اصلي ما در واگذاري اسناد علوي واگذاري اراضي به مردم مستضعفي است كه در زمان رضاخان و محمدرضا اين اراضي از مردم به زور گرفته شده بود.
وي افزود: براي واگذاري اسناد علوي كار بزرگي در بنياد انجام شده و در نهايت با تهيه آيين نامه مناسب با تصويب هيأت امناء بنياد، واگذاري ها آغاز شد و در روستاها به تمام افرادي كه مستضعف شناخته مي شوند ( توسط بهزيستي، كميته امداد و تاييد مسئولان منطقه ) اسناد اراضي تا 500 متر به رايگان واگذار مي شود و اين در شهرها نيز 250 مترمربع است.
به گفته سعيدي كيا ، تاكنون 99 درصد واگذاري اسناد اين زمين ها به صورت رايگان بوده است و از مردم عزيز در اين مناطق تقاضا داريم درخواست هاي خود را ارائه دهند تا بتوانيم به موقع نسبت به واگذاري اسناد آنها با بررسي هاي لازم در بنياد اقدامات لازم را انجام دهيم.
وي بيان كرد: سال گذشته 20 هزار سند واگذار شد و امسال 20 هزار سند ديگر به مردم واگذار مي شود و تقريبا ارزش اين اراضي بيش از 600 ميليارد تومان برآورد شده است.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108** 6075*خبرنگار: ايرج منصوري** انتشار: زهرا هجيني نژاد
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد