۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82211629
T T
۰ نفر
بيش از شش هكتار از زمين هاي كشاورزي آران و بيدگل زير كشت گلخانه اي است

آران وبيدگل، كاشان - ايرنا - رئيس اداره جهاد كشاورزي آران و بيدگل گفت: شش ونيم هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان زير كشت گلخانه اي قرار دارد.

حسين فتاحي روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: سبزي و صيفي‌ جات، خيار و گوجه‌ فرنگي محصولات اصلي توليد شده در گلخانه ‌هاي اين شهرستان است.
وي با تاكيد بر اين كه براي احداث، تجهيز و سرمايه در گردش دارندگان اين گلخانه ‌ها از سوي جهاد كشاورزي تسهيلاتي در نظر گرفته مي ‌شود، افزود: جهاد كشاورزي 80 درصد هزينه‌ هاي احداث گلخانه ‌ها را به صورت تسهيلات با نرخ 15 درصد، دو سال تنفس و با بازپرداخت پنج ساله به كشاورزان ارائه مي‌ دهد.
فتاحي به اهميت افزايش سطح زيركشت گلخانه ‌هاي اين شهرستان اشاره و تاكيد كرد: با توجه به بحران خشكسالي و كمبود آب در شهرستان و براي حفاظت از خاك، توسعه كشت گلخانه ‌اي به كشاورزان توصيه مي ‌شود البته كشاورزان نيز براي افزايش اين نوع كشت استقبال خوبي داشته ‌اند.
وي با اشاره به اين كه بيشترين سطح زير كشت گلخانه در بخش كويرات است بيان كرد: بهره برداري از دو هكتار ديگر تا آخر امسال پيش بيني مي شود.
رئيس اداره جهاد كشاورزي آران و بيدگل هم چنين تصريح كرد: به منظور ارتقا دانش و توانايي فعالان اين عرصه بازديد و كلاس آموزشي يك روزه در شهرستان تيران و كرون با موضوع آفت ها و بيماري هاي گلخانه اي برگزار شد كه در آن جا ضمن بازديد مباحثي مانند آفات و بيماري هاي شايع گلخانه، روش هاي كنترل بيولوژيك و مديريت گلخانه ها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
شهرستان آران و بيدگل در شمالي ترين نقطه استان اصفهان داراي سه هزار هكتار زمين باغي و 11 هزار هكتار زمين زراعي است.
7408/7408

سرخط اخبار استان‌ها