كاهش 30 هزارریالی قیمت گوشت قرمز در آستانه ماه مبارك رمضان

تهران - ایرنا - رئیس تامین شورای دام كشور با بیان این كه گوشت قرمز مورد نیاز كشور تامین است و كمبودی در این زمینه نداریم گفت: در آستانه ماه مبارك رمضان قیمت هركیلوگرم لاشه بره تولید داخل از 380 هزارریال به 350 هزارریال رسید كه 30 هزارریال كاهش قیمت را نشان می دهد.

«منصور پوریان» روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: همچنین قیمت هركیلوگرم لاشه میش داخلی با نرخ 250 هزار ریال عرضه می شود.
وی با بیان این كه تقاضای گوشت قرمز در كشور كاهش یافته است اظهارداشت: به دلیل بالابودن قیمت گوشت قرمز و كاهش توان خرید مردم تقاضای این محصول كاهش یافته به طوری كه قصابی ها كمتر خرید می كنند.
وی اضافه كرد: اكنون هركیلوگرم دام زنده با نرخ 150 تا 155 هزارریال به فروش می رسد كه قیمت بالای دام زنده و حضور دلالان در شبكه توزیع موجب نوسان قیمت این محصول در بازار می شود.
وی گفت: در صورتی كه قیمت هركیلو دام زنده به 140 هزارریال برسد به طور قطع نرخ لاشه نیز به 280 هزارریال و نرخ مصوب برای مصرف كنندگان به 315 هزارریال می رسد.

** برنامه كاهش قیمت گوشت قرمز در بازار با واردات 6 ماهه از ارمنستان
پوریان یكی از راهكارهای كاهش قیمت گوشت قرمز را واردات دانست و گفت: اكنون نزدیك 10 درصد گوشت قرمز مورد نیاز كشور از محل واردات تامین می شود كه به دلیل ذائقه ایرانیان برای مصرف گوشت گرم بخشی از گوشت وارداتی به شكل گوشت منجمد و بخشی دیگر گوشت گوسفندی گرم از كشورهای قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و استرالیا تامین می شود.
وی با بیان این كه ارمنستان بیشترین حجم واردات گوشت گرم گوسفندی را دارد افزود: برای كاهش قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف طی یك قرارداد 6ماهه با ارمنستان، گوشت گرم گوسفندی وارد می شود.
وی افزود: امروز قیمت هركیلوگرم گوشت بره گوسفندی با كیفیت ارمنی 300 هزارریال و گوشت میش 225 هزارریال عرضه شد.
به گفته وی، طبق آمارها، نرخ هركیلوگرم گوشت گوساله منجمد نیز با نرخ بین 200 تا 220 هزارریال عرضه می شود.
رئیس شورای تامین دام زنده كشور پیش بینی كرد: با تامین گوشت قرمز مورد نیاز كشور از محل داخلی و واردات تا پاییان هفته جاری شاهد كاهش نرخ گوشت قرمز گوسفندی باشیم.
به گزارش ایرنا، البته پیگیری از واحدهای خرده فروشی سطح شهر نشان می دهد قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف به تفكیك با قیمت هایی بیش از نرخ مصوب عرضه می شود.
همچنین دولت دو روز گذشته و در آستانه ماه مبارك رمضان و به منظور كنترل سطح قیمت ها، دستورالعملی به واحد های نظارتی ابلاغ كرد تا اقلام اساسی مورد تقاضای مردم كه در قالب 13 قلم كالای دسته‌بندی شده است،تحت نظارت بیشتری قرار گیرد.
با ابلاغ دستورالعمل‌ طرح نظارتی ویژه ایام ماه رمضان، شاهد نظارت بیشتر واحدهای نظارتی بر قیمت اقلام پرمصرف شامل لبنیات، پروتئین، برنج، روغن، قند، شكر، خرما، میوه، سبزیجات، شیرینی‌های پرمصرف، آش، حلیم، زولبیا و بامیه خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، با افزایش تقاضای كالاهای پرمصرف در آستانه ماه مبارك، توزیع برنج ، شكر، گوشت و مرغ با قیمت مصوب از روز شنبه 31 اردیبهشت در سراسركشور آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
بر این اساس با اقدامات ستاد تنظیم بازار، عرضه 30 هزار تن برنج، 20 هزار تن مرغ، 20 هزار تن شكر و روزانه 2 تا 3 هزار لاشه گوشت گوسفندی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها آغاز شده است و بر اساس اظهارات مقام های مسوول وزارت جهاد كشاورزی هیچ گونه كمبودی در این زمینه وجود ندارد.
در صورتی كه مردم درباره قیمت یا كیفیت محصولات عرضه شده در قصابی ها شكایتی داشته باشند، می توانند با شماره سامانه 124 نظارت بر گران فروشی ها و تخلفات اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه 135 تعزیزات كشوری تماس حاصل كنند.
سالیانه 840 هزار تن گوشت قرمز در كشور تولید می شود كه برای تامین نیاز كشور حدود 100 هزارتن گوشت قرمز از محل واردات تامین می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9186 *1579*خبرنگار: هما همت خواه*انتشار : مرضیه فاتحی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد