۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82679972
T T
۰ نفر
اجراي انواع آبياري نوين درسطح 530 هكتار زمين كشاورزي البرز

كرج- ايرنا- مدير آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي البرز گفت كه از ابتداي سال جاري تا كنون انواع روش هاي نوين آبياري در سطح 530هكتار از اراضي كشاورزي اين استان اجرا شده است.

حجت الله رضايي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به عملكرد فيزيكي طرح توسعه سامانه هاي نوين آبياري استان البرز در شش ماهه اول سال 96 اشاره كرد و افزود: اين ميزان طرح در اراضي كشاورزي البرز با توجه به اعتبارات تخصيص يافته سال 96 استان البرز انجام شده كه شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ بيشترين سطح آبياري تحت فشار را به خود اختصاص داده اند.
وي اظهار داشت: درزمان حاضر با روند رو به رشد اجراي اين نوع آبياري بيش از 1460 هكتار از اراضي استان نيز در حال اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار هستند كه به زودي اجراي آن به اتمام رسيده و به بهره برداري كامل مي رسند.
رضايي در تشريح ساير پروژه هاي اين مديريت اظهار داشت: در سال 96 از محل منابع استاني و توازن، پروژه هاي احداث و بهسازي جاده هاي بين مزارع، تامين و اجراي خطوط لوله انتقال آب كشاورزي و بهسازي كانال هاي آبياري عمومي در كليه شهرستان هاي استان با اعتباري بالغ بر 45 ميليارد ريال در حال مبادله موافقتنامه است.
استان البرز داراي 75 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي است.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشين طهماسبي**انتشاردهنده: محمد عزيزپور

سرخط اخبار استان‌ها