۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82679139
T T
۰ نفر
دعوت سازمان جهانی خواربار برای شركت در مسابقه روز بین‌المللی كوهستان

تهران - ایرنا - دفتر نمایندگی سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد(فائو) در ایران از مردم خواست در مسابقه فیلم ویدئویی یك دقیقه ای با موضوع «كوه‌ها تحت فشار قرار دارند: اقلیم، گرسنگی، مهاجرت» شركت كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا و بنا بر اعلام دفتر نمایندگی فائو در ایران، این مسابقه به مناسبت روز بین المللی كوهستان كه 11 دسامبر (20 آذر) برگزار می شود.
شركت در این رقابت نیازمند هیچگونه تجهیزات حرفه‌ای نیست و علاقه‌مندان می‌توانند حتی با تلفن‌های همراه خود پیامی ویدئویی درباره كوه‌ها (یك دقیقه یا كمتر) ضبط كرده و در آن توضیح دهند كه برای مثال تغییرات اقلیمی چه تأثیری بر كوهستان‌های اطرافشان داشته است، یا اینكه با یك نفر از ساكنین مناطق روستایی كوهستانی درباره مشكلاتشان مصاحبه كرده و یا سایر عواملی كه كوهستان‌ها را تهدید می‌كنند را در ویدئوی خود مطرح كنند.
علاقه‌مندان به شركت در این مسابقه می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به تارنمای دفتر نمایندگی سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران مراجعه و آثار خود را حداكثر تا 8 آبان امسال (30 اكتبر 2017 ) ارسال كنند.
برندگان در هر كدام از موضوعات به رم سفر خواهند كرد تا در مراسم «روز بین‌المللی كوهستان» شركت كنند. ویدئوهای برندگان نیز در این مراسم به نمایش گذاشته خواهند شد.
بر اساس اطلاعات موجود، حدود یك میلیارد نفر در مناطق كوهستانی زندگی می‌كنند و بیش از نیمی از جمعیت جهان نیز برای تأمین آب، غذا و انرژی پاك به كوه‌ها نیازمند هستند اما عواملی چون تغییرات اقلیمی، تخریب خاك و بلایای طبیعی، كوهستان‌ها را تهدید كرده و عواقب گسترده و مخربی بر جوامع ساكن در كوهستان‌ها و مردم سایر نقاط جهان تحمیل می‌كند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9186** 2025**خبرنگار: هما همت خواه** انتشار: لیلا جودی

سرخط اخبار اقتصاد