چرا زیرساخت اجرای کالابرگ الکترونیک تاکنون فراهم نشده!؟ / وزارت جهاد کشاورزی در جلسات شرکت نمی‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هرچند در حال حاضر دولت جلسات متعددی برای اجرای ساز و کار کالابرگ الکترونیکی برگزار می‌کند اما شنیده شده، وزارت جهاد کشاورزی در این جلسات شرکت نمی‌کند، گفت: مجلس پیگیر اجرای سیاست کالابرگ است تا کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه کالاها باید با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: براساس قانون مجلس زیان رفاهی مردم باید نسبت به شهریور سال ۱۴۰۰ جبران شود؛ این در حالی است که پرداخت نقدی یارانه به طور مثال ۳۰۰ هزار تومانی ممکن است افزایش کنونی قیمت‌ها را جبران کند اما این مبلغ برای ماه‌های آینده کافی نباشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس برای جلوگیری از ایجاد تورم پس از اصلاح سیاست‌های یارانه‌ای، راهکار کالابرگ الکترونیکی را در قانون مطرح کرده است به این معنا که کالا با کالابرگ به دست مردم برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند در حال حاضر دولت جلسات متعددی برای اجرای کالابرگ برگزار می‌کند اما شنیده شده، وزارت جهاد کشاورزی در این جلسات شرکت نمی‌کند و خود را کنار کشیده و مطرح می‌کند، تنظیم بازار برعهده من نیست درحالیکه براساس قانون و ضوابط این وزارتخانه نیز در این زمینه مسئول است.

وی تصریح کرد: باید به دو موضوع در این حوزه پاسخ داده شود؛ نخست آنکه چرا این جلسات به تازگی آغاز شده است از سوی دیگر دولت ادعا می‌کند که از آغاز فعالیت خود به دنبال اجرایی کردن این سیاست بوده حال باید پرسید که چرا با وجود این تفکر از سال ۱۴۰۰ تاکنون زیرساخت‌های مربوط به اجرای کالابرگ فراهم نشده است؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس پیگیر اجرای سیاست کالابرگ الکترونیکی است تا کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد، دولت نیز باید هرچه سریعتر بستر اجرای این سیاست را فراهم کند. /

کد خبر 52858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =