۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۳۵
کد خبر: 81913587
T T
۰ نفر
مبادلات تجاري دو استان سمنان و كربلا توسعه مي يابد

سمنان - ايرنا - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع ، معاون و كشاورزي اين سمنان و سركنسول ايران در كربلاي معلا خواستار توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي بين اين دو استان شدند.

به گزارش دريافتي روز شنبه ايرنا از روابط عمومي اتاق بازرگاني، صنايع ، معادن و كشاورزي سمنان، نشست مشترك رئيس اتاق بازرگاني سمنان با سركنسول ايران در كربلا، امروز در تالار اجتماعات اين اتاق برگزار و بر ضرورت توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي بين اين دو منطقه تاكيد شد.
علي اصغر جمعه اي رئيس اتاق بازرگاني ، صنايع ، معادن و كشاورزي سمنان در اين نشست توانمندي هاي واحدهاي صنعتي استان را كه در توليد كالاهايي كه مزيت صادرات به عراق را داشته باشد، مثبت ارزيابي كرد.
وي افزود : صادرات كالا از استان سمنان به كشور عراق نهادينه شده و صادركنندگان استان سمنان صادرات به اين كشور را به عنوان بازار هدف خود انتخاب كردند.
وي عمده مشكلات صادركنندگان استان سمنان را نقل و انتقالات مالي عنوان و اضافه كرد : اتاق بازرگاني سمنان آمادگي اعزام هيات تجاري متشكل از صادركنندگان استان را به شهر مقدس كربلا دارد تا صادركنندگان شرايط بازار و ميزان بيشتر مشاركت و حضور در اين بازار را تجربه كنند.
جمعه اي صنعت گردشگري در كربلا را پويا و پيشرو دانست و گفت : با عنايت به وجود آستان مقدس حضرت يحيي برادر امام رضا (ع) در سمنان بايد شرايطي در كنسولگري كربلا فراهم شود تا زوار عراقي استان سمنان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب كنند.
ميرمسعود حسينيان سر كنسول ايران در كربلا معلي حضور و مشاركت در نمايشگاه هاي تجاري در كربلا را بسيار اثر گذار ارزيابي گرد و گفت : شرايط سرمايه گذاري ايرانيان در خصوص ثبت شركت هاي توليدي در عراق مهيا مي باشد.
وي حضور شركت ها ، كالاها و برندهاي ايراني را در بازار كربلا بسيار مثبت اعلام و اضافه كرد : علاوه بر كربلا شرايط سرمايه گذاري در استان حله عراق نيز فراهم شده است.
در اين نشست توسعه مناسبات اقتصادي في مابين دو كشور ايران و عراق مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.
6026/

سرخط اخبار استان‌ها