۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82014055
T T
۰ نفر
هشدار جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي به واسطه تگرگ و كاهش دما

تبريز- ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي بر رعايت نكات كارشناسي همزمان با بارش تگرگ و كاهش دما در روزهاي هشتم تا سيزدهم فروردين ماه تاكيد كرد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اين سازمان ، ايوب ايراني فام با اشاره به پيش بيني هاي اداره كل هواشناسي استان مبني بر بارش باران و احتمال پديده تگرگ و كاهش 5 تا 15 درجه اي دما در استان در مدت ياد شده خاطرنشان كرد: براساس اين پيش بيني در نواحي سردسير و مرتفع استان شاهد بارش برف خواهيم بود.
وي نسبت به محافظت از باغات و مزارع جهت مواجهه با سرما و يخبندان بوسيله روش هاي مرسوم همانند استفاده بخاري هاي باغي، روشن كردن آتش و ديگر روش هاي توصيه شده توسط مديريت هاي جهادكشاورزي شهرستان ها تاكيد كرد و افزود: سم پاشي و محلول پاشي هم در اين روزها بايد با محدوديت همراه مي باشد.
ايراني فام ، حمل محصولات كشاورزي با استفاده از وسايل نقليه حفاظ دار و بهداشتي، تنظيم دما و رطوبت و روشنايي داخل گلخانه ها جهت جلوگيري از كاهش عملكرد با توجه به شرايط اقليمي، تنظيم دما و تهويه داخل انبارهاي نگهداري محصولات كشاورزي جهت جلوگيري از اشاعه بيماريهاي انباري و اجراي عمليات باغي و زراعي زير نظر كارشناسان باغباني و زراعت و حفظ نباتات را ضروري دانست .
وي بر اناجام تمهيدات لازم براي گرمايش سالن هاي مرغداري ، دامداري ها و استخرهاي پرورش آبزيان تاكيد كرد.
ايراني فام ، محافظت از كندوها در برابر نوسانات دمايي، پاكسازي راه آب مزارع و باغات، خودداري از چراي دام در مناطق مرتفع و حاشيه رودخانه ها و قطع آبياري در اراضي آبي در مناطقي كه بارش وجود دارد ، همچنين فعال شدن دستگاه هاي ضد تگرگ در مناطقي كه احتمال بارش تگرگ وجود دارد را توصيه كرد.
براساس پيش بيني اين گزارش ، بارش برف در شهرستانهاي تبريز، سراب، ورزقان، هريس، بناب و ملكان در روز دوشنبه نهم فروردين پيش بيني شده است.
3071/518

سرخط اخبار استان‌ها