۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82380842
T T
۰ نفر
فرماندار: صدور مجوز نان روغني جديد در خوي متوقف شود

اروميه- ايرنا- فرماندار خوي با اشاره به اهميت كاهش ميزان مصرف نان روغني در تغذيه روزانه مردم، گفت: صدور مجوز نان روغني جديد جهت ترويج فرهنگ صحيح مصرف نان در اين شهرستان متوقف شود.

به گزارش ايرنا، حسين سيواني روز دوشنبه در نشست شوراي آرد و نان خوي با اشاره به اينكه گندم با كيفيت، آرد سالم و سبوسدار در تغذيه سالم نقش مهمي دارد، گفت: فرهنگ مصرف نان سبوسدار و پرهيز از مصرف نان هايي كه افزودني دارد، بايد در بين اهالي اين شهرستان ترويج داده شود.
وي افزود: ميزان رطوبت در آرد و درصد سبوس از نكات مهمي است كه بايد كارخانه هاي توليد آرد اين شهرستان نسبت به آنها توجه كافي داشته باشند.
وي اضافه كرد: نظارت بر عرضه و توليد گندم و آرد و نيز پخت نان بايد به صورت منظم انجام و گزارش هاي هفتگي ادارات مسئول در اين زمينه به فرمانداري ارائه شود.
وي با اشاره به وجود واحدهاي نانوايي آزادپز در خوي اظهار كرد: صاحبان اين واحدها موظف به رعايت مقررات و اخذ پروانه كسب هستند.
وي با اشاره به اهميت رعايت فرآيند توليد نان سالم و بهداشتي گفت: نانوايان نبايد به منظور صرفه جويي در هزينه و زمان از عمل آوري مناسب خمير خودداري كنند.
فرماندار خوي افزود: از تحويل گندم به كارخانجات تا پخت نان توسط نانوايان و عرضه به مصرف كننده بايد كنترل و نظارت لازم انجام و در صورت مشاهده ي هرگونه تخلف با واحدهاي نانوايي متخلف برخورد شود.
به گزارش ايرنا، 650 واحد نانوايي در شهرستان خوي فعال است كه از اين تعداد 144 واحد به پخت نان روغني مشغول هستند.
7133/3072 ** خبرنگار: سعيد فرجي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها