۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۸:۴۹
کد خبر: 82350287
T T
۰ نفر

نظارت بر اماكن عمومی خلخال افزایش می یابد

۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۸:۴۹
کد خبر: 82350287
نظارت بر اماكن عمومی خلخال افزایش می یابد

اردبیل - ایرنا - فرماندار خلخال گفت: با هدف حفظ ، تامین و ارتقای سطح سلامتی مردم نظارت و بازرسی بهداشتی اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان تشدید می شود.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یكشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: كوتاهی در نظارت و بازرسی بر اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها ، سوپر ماركت ها ، قصابی ها و مرغ فروشی ها می تواند احتمال خطر شیوع انواع بیماری ها را در جامعه افزایش دهد از این رو استمرار نظارت توسط گروههای دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی بر این اماكن می تواند در ارتقای سلامتی افراد جامعه و تغذیه سالم مردم مفید باشد.
رییس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و دانشجویان را یكی از راهكارهای اساسی در پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر دار از جمله آنفلوانزا در بین مردم ذكر كرد و گفت: اجرای مصوبات این شورا برای همه ضرورت دارد.
بابایی با تاكید بر لزوم حل مشكل افزایش سگ های ولگرد در خلخال گفت: شهرداری باید با استفاده از راهكارهای قانونی نسبت به ریشه كنی این معضل اجتماعی اقدام كند.
او همچنین با اشاره به مشكلات ناشی از فعالیت میدان دواب در محدوده خلخال و ایجاد مزاحمت برای ساكنان منطقه خواستار تشكیل كمیته متشكل از مسوولان منابع طبیعی ، جهاد كشاورزی ، دامپزشكی و بخشداری بخش مركزی برای جابجایی سریع این محل شد.
دكتر علی اكبر شكارچی ، رییس دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی - درمانی خلخال نیز در این جلسه ادامه فعالیت میدان دواب در محدوده شهر ، معضل افزایش سگ های ولگرد و رشد روز افزون قلیانسراها را از جمله معضلات مهم اجتماعی خلخال برشمرد كه رفع آن نیازمند همت مسوولان عضو شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال است.
شهرستان خلخال در 105 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها