۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱
کد خبر: 82188104
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان: تابع مدیریت بدون لابی گری در مدیریت آب هستیم

اهواز ـ ایرنا ـ استاندار خوزستان گفت: در بحث استفاده از آب مدیریت علمی، كارشناسانه و خارج از سیاستگری و لابی گری را می‌پذیریم و تابع آن هستیم.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یكشنبه در كارگاه بین المللی همكاری های تحقیقاتی در زمینه مدیریت پایدار آب كشاورزی در محل هتل پارس اهواز اظهار كرد: ما كشوری كم آب هستیم كه می‌‎طلبد آن را بهینه مصرف كنیم اگر چه هم اكنون در كشورهایی كه با مشكل آب رو به رو نیستند باز هم به سوی روش‌های بهینه می‌روند.
وی با بیان اینكه باید آب را در جایی كه بیشترین بهره وری را دارد استفاده كنیم گفت: هنگام استفاده از آب برای كشاورزی باید آخرین یافته های علمی را به كار بگیریم تا كمترین هدر رفت و تبخیر آب را شاهد باشیم.
شریعتی بیان كرد: از زمین‌های حاصلخیز برای استفاده از آب استفاده كنیم و در اكوسیستم دخالت نكنیم. آب را از مسیر طبیعی‌اش خارج نكنیم و آن را انتقال ندهیم تا مشكلات زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: استاندار خوزستان با بیان اینكه بیشترین شبكه‌های اصلی و فرعی و زهكشی كشور در خوزستان است توضیح داد: رعایت مسایل زیست محیطی اولویت و شرط ما است باید یك بهینه سازی بین مصرف آب و محیط زیست انجام شود.
وی بیان كرد: 98 درصد از تولید محصولات كشاورزی خوزستان از طریق كشت آبی و یك و نیم درصد دیم است. باید سرمایه گذاری در این استان بیشتر شود تا بازدهی نیز افزایش یابد.
شریعتی اظهار كرد: انتظار داریم طرح 550 هزار هكتاری كشاورزی رهبری كه باعث مصرف بهینه آب، احیای خاك و افزایش محصولات كشور می شود با جدیت پیگیری شود.
او بیان كرد: جای فعالیت یك مركز تحقیقات آب در خوزستان خالی است چراكه بیشترین ذخایر آبی و محصولات كشاورزی در این استان است و حتی سابقه سازمان آب و برق ما نیز از وزارت نیرو بیشتر است و برای این امر نیز نگران اعتبار نباشند.
استاندار گفت: باید در زمینه مدیریت آب پیشگام باشیم تا خدمات بیشتری به كشور عرضه كنیم.
كارگاه بین المللی همكاری‌های تحقیقاتی در زمینه مدیریت پایدار آب كشاورزی و نخستین جلسه هیات مدیره گره منطقه‌ای ایران با حضور نمایندگانی از كشورهای كره جنوبی، روسیه، مالی،عراق، از یكشنبه آغاز و فردا به كار خود پایان می دهد.
7164/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها