خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی:

دغدغه تعزیرات افزایش قیمت روغن نباتی نیست / باید از مسئولان پرسید که نهاده‌های دامی به چه کسانی داده می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۰۱۷

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی گفت: در حوزه روغن نباتی هیچگونه دغدغه ای نسبت به کمبود محصول و افزایش قیمت آن نداریم، زیرا اولویت با روغن مایع برای مصرف خانوار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مرتضی مدنی فدکی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرایط کشور، خصوصا در سال اخیر، شرایط خاصی‌ بوده و موضوعاتی مانند تحریم‌ها و نوسانات ارز بازار را تحت‌الشعاع خود قرار داده ‌است. همه ما باید در این شرایط کمک کنیم تا هم فضای جامعه آرام شده و هم دغدغه‌های مردم پیگیری شود. نگاه ما باید به داخل و حمایت از تولیدکنندگان و کالاهای داخلی باشد. همه اقشار جامعه باید تلاش کنیم تا از فشارها عبور کرده و با تحمل فشارهای موجود هم آستانه تحمل خود را بالا ببریم و هم به بهبود شرایط کمک کنیم.

وی افزود: بسیاری از اتفاقاتی که در جامعه رخ داده‌، گران‌فروشی نیست، بلکه گرانی مواد اولیه و هزینه‌های تولید است. بسیاری از کالاهای وارداتی تا چند ماه پیش با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شد اما در حال حاضر با ارز نیمایی وارد می‌شود و تنها ۴ تا ۵ قلم کالا اعم از روغن خام، کنجاله ذرت و جو و داروها با ارز دولتی وارد می‌شوند، بنابراین علت بسیاری از افزایش قیمت‌های تولید و خدمات، تغییر ارز و افزایش هزینه ها در تولید و... است.

مدنی در خصوص لزوم رسیدگی به بحث نهاده‌ها بیان کرد: در حوزه کارخانجات روغن، بازار مصلی، کالاهای ماسک و الکل حضور روسای تعزیرات حکومتی انجام ‌شده، در حوزه نهادهای دامی نیز پیگیری‌هایی انجام گرفته‌ و پرونده‌هایی تشکیل شده است. من از اصحاب رسانه می‌خواهم که از مسئول توزیع بپرسند نهاده‌های دامی به چه کسانی داده می‌شود؟ چرا دام‌داران و مرغ‌داران با کمبود نهاده مواجه هستند، در حالی ‌که نهاده در بازار آزاد موجود است؟

وی ادامه داد: در حوزه ارز و کسانی که ارز دولتی برای واردات گرفته‌اند اما وارد نکرده‌اند یا کالا وارد کرده‌اند اما معلوم نیست به چه کسانی و با چه نرخ‌هایی داده شده، پرونده‌هایی جهت رسیدگی صورت گرفته‌ که بخشی از آن به همین موضوع نهاده‌ها مربوط می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی با اشاره به پرونده‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در استان خاطرنشان کرد: ۲۹۵ پرونده در زمینه جرایم مربوطه به کالاهای ماسک و الکل در تعزیرات تشکیل شده‌ که درصد قریب به اتفاق این پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همچنین حدود ۹۸ هزار ماسک، ۲۷۷۱ لیتر الکل و ۱۶۵ هزار دستکش جمع‌آوری شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته ‌است.

مدنی در خصوص آمار پرونده‌های ارزی در استان گفت: در خصوص افرادی که ارز گرفته‌اند اما کالایی وارد نکرده‌اند. حدود ۴۸ پرونده از بانک‌های مختلف در حوزه تعهدات ارزی و حدود ۱۴ پرونده در حوزه قاچاق ارز تشکیل شده‌ است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی گفت: در حوزه تولید روغن خوراکی مایع کمبود نداریم و در ١٠ روز گذشته به کارخانه های تولید روغن، ٩ درصد اجازه افزایش قیمت داده شده است و در حوزه روغن نباتی هیچ گونه دغدغه ای نسبت به کمبود محصول و افزایش قیمت آن نداریم، زیرا اولویت با روغن مایع برای مصرف خانوار است و اهمیتی ندارد که روغن نباتی در بازار وجود دارد یا خیر.

مدنی بیان کرد: اگر می‌خواهیم نظام توزیع شفاف شود، باید کد رهگیری و رمزینه روی کالا درج شوند. اگر این اتفاق بیفتد و از دستگاه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم انجام شود، هم سیستم توزیع شفاف شده، هم زمینه سوءاستفاده‌ها خصوصا در بحث قیمتی رفع می‌شود و هم در بحث مبارزه با قاچاق کالا اتفاقات خوبی رخ خواهد ‌داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز