۴ آبان ۱۳۹۷، ۸:۰۹
کد خبر: 83078784
T T
۰ نفر
روند توليد تا توزيع نهاده هاي كشاورزي بايد پايش شود

اروميه- ايرنا- مديركل نظارت بر تهيه و توزيع كالاهاي اساسي وزارت جهاد كشاورزي گفت: وظيفه اصلي اين بخش در شرايط كنوني كشور نظارت است و بايد بتوان با استفاده از ابرازهاي نظارتي دقيق روند توليد تا توزيع نهاده هاي كشاورزي و دامي را پايش كرد.

محمد قديري ابيانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا نظارت بر بازار در شرايط كنوني را پراهميت خواند و افزود: با همين رويكرد طي هر هفته حدود چهار هزار گزارش ميداني از بازار كالاهاي اساسي بخش كشاورزي جمع آوري مي شود.
وي بيان كرد: اين اقدام با رصد يكهزار و 100 نفر از سوي نيروهاي وزارت جهاد كشاورزي انجام مي شود و مورد تحليل قرار مي گيرد.
قديري ابيانه، تثبيت قيمت را مهم بيان و اضافه كرد: قيمت هاي كاذب را بايد كنترل و مديريت كرد تا افزايش قيمت ها تداوم نداشته باشد.
مديركل نظارت بر تهيه و توزيع كالاهاي اساسي كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي، ادامه داد: در جريان نظارت ها 295 پرونده تخلفاتي در شهرستان ها و 37 پرونده در تهران تشكيل شده است.
وي گفت: توزيع نهاده هاي كشاورزي در كشور براي مديريت بهينه در اين بخش 15 تا 20 درصد افزايش دارد؛ ميزان توزيع نهاده هاي كشاورزي به طور متوسط در سطح كشور 10 ميليون تن بود كه در 6 ماهه اول امسال به 6 ميليون تن افزايش يافت.
وي بيان كرد: نياز كشور به نهاده هاي دامي نيز اعم از كنجاله سويا، ذرت و ساير نهاده ها 17 تا 18 ميليون تن بوده، كه تامين شده است.
به گزارش ايرنا تامين كالاهاي اساسي بخش كشاورزي بسيار مهم بوده و نظارت بر اين بخش براي تامين امنيت غذايي لازم است.
دولت 25 كالا را شامل كالاهاي اساسي مي داند كه براي آنها ارز چهار هزار و 200 توماني تخصيص داده است.
از اين تعداد 20 قلم كالا در حوزه جهاد كشاورزي و 2 كالا صنعت و معدن و سه كالا در بخش بهداشت و درمان قرار دارد.
7125/3072

سرخط اخبار استان‌ها