۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷
کد خبر: 82211013
T T
۰ نفر
حجتي: متنوع ترين و ارگانيك ترين محصولات كشاورزي دنيا در ايران توليد مي شود

تهران - ايرنا - وزير جهادكشاورزي گفت: ايران متنوع ترين و ارگانيك ترين محصولات كشاورزي در حوزه هاي باغي، دارويي، گلخانه اي و زراعي را در دنيا توليد مي كند.

به گزارش ايرنا، محمود حجتي روز سه شنبه در جريان سفر به شهرستان دماوند و بازديد از گلخانه كشت توت فرنگي هيدروپونيك اين شهرستان افزود: با توجه به شرايط كنوني كشور در بخش تامين آب كشاورزي، توسعه گلخانه در حمايت از بخش توليد به واسطه صرفه جوي در مصرف، ضروري است.
وي توسعه بخش گلخانه اي در حوزه كشاورزي با هدف توليد سالم و ارگانيك محصولات را يك اقدام حياتي در راستاي تحقق اصل اقتصاد مقاومتي دانست و اظهار كرد: هدف ما توسعه روز افزون گلخانه ها در بخش كشاورزي است و سعي شده تسهيلات لازم و مورد نياز با توجه به ميزان منابعي كه در دست داريم در اختيار كشاورزان قرار گيرد.
وزير جهادكشاورزي افزود: توسعه گلخانه علاوه بر توليد محصول سالم، زمينه اشتغال زايي را با توجه به ظرفيت و توانمندي فارغ التحصيلان رشته كشاورزي به خوبي در كشور فراهم مي كند چراكه هر هكتار گلخانه مي تواند 10 فرصت شغلي جديد ايجاد كند.
حجتي، حضور بخش خصوصي در توسعه كشاورزي گلخانه اي را ضروري دانست و خاطرنشان كرد: حمايت سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين حوزه از جمله سياست هاي محوري وزارت جهادكشاورزي در دولت يازدهم است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه ايران سالم ترين محصولات كشاورزي را در سطح دنيا دارد، افزود: براساس بررسي هاي انجام شده، شاهد كاهش سرانه مصرف سموم كشاورزي در سطح كشور نسبت به ديگر كشورهاي جهان هستيم و اگر در برخي موارد اين ميزان افزايش داشته به دليل بد مصرف كردن سموم كشاورزي بوده است.
وزير جهادكشاورزي ادامه داد: در گذشته با توجه به تحريم هاي ناعادلانه عليه ايران، سموم پرخطر به داخل كشور وارد مي شد و همين امر مشكلاتي را براي كشاورزان ايجاد كرده بود.
به گزارش ايرنا، وزير جهاد كشاورزي به همراه نماينده مردم شهرستان‌هاي دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند و جمعي از مسئولان محلي امروز از گلخانه كشت توت فرنگي هيدروپونيك دماوند ديدن كردند.
گلخانه هيدروپونيك توت‌فرنگي هومند آبسرد شهرستان دماوند از جمله پروژه هاي افتتاح شده اين شهرستان در هفته دولت است كه در دو هكتار مساحت با كشت و توليد 40 تا 60 تن محصول راه اندازي شده است.
كشت توت‌فرنگي به روش هيدروپونيك سازگاري كامل با شرايط اقليمي و آب و هوايي شهرستان دماوند دارد و مصرف آب را به ميزان يك ‌سوم تا يك‌ پنجم كاهش مي‌دهد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، وزير جهاد كشاورزي همچنين امروز با سفر به شهرستان فيروزكوه از مركز اصلاح نژاد دام شركت اوين‌ ژن و طرح 70 هكتاري كاشت گل محمدي اين شهرستان ديدن كرد.
شهرستان هاي فيروزكوه و دماوند در شرق استان تهران قرار دارند.
تهرام/7246// 1625/1772
۰ نفر