۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85447832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارسال ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد تولید شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85447832
پارسال ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد تولید شد

یزد- ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در سال گذشته ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش روز چهارشنبه این روابط عمومی ، "محمد علی حاتمی زاده" افزود: یکی از کسب و کارهای تولیدی که خیلی سریع به سود دهی می رسد پرورش ماهیان سردآبی به خصوص ماهی قزل آلا در شرایط آب و هوایی این منطقه است که تولید آن در تمام شهرستان های استان با استفاده از منابع ذخیره آبی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ماهی قزل آلا یکی از منابع خوب تأمین آهن برای بدن بوده و مصرف ان از کم خونی ناشی از فقر آهن پیشگیری می کند.

این مسئول افزایش قیمت نهاده های شیلاتی، خاموشی چاههای کشاورزی و نوسانات قیمت زیرساختهای احداث واحدهای جدید را از جمله مشکلات موجود برسر راه تولید آبزیان در استان بیان کرد.

حاتمی زاده خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و حمایت از تولیدکنندگان خرد با تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان آبزیان از برنامه های جهادکشاورزی است.

در استان یزد همچنین ماهی خاویاری، ماهی سفید، کپور ماهیان، ماهی قزل آلا، ماهی تیلاپیا و بسیاری از گونه های دیگر در استان پرورش داده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha