۲۰ دی ۱۳۹۴، ۹:۰۴
کد خبر: 81914083
T T
۰ نفر
زمينه فعاليت 21 طرح كشاورزي راكد در استان بوشهر فراهم شد

بوشهر- ايرنا- مديرشعب بانك كشاورزي استان بوشهر گفت: با سرمايه گذاري 79 ميليارد ريالي اين بانك زمينه فعاليت 21 طرح كشاورزي راكد در اين استان فراهم شد.

محمد حسن رزاق منش روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: با فعال سازي طرح هاي كشاورزي راكد در اين استان 116 شغل مستقيم در بخش هاي مختلف احيا شده است.
وي درباره تمديد تسهيلات اظهاركرد: از اول سال تاكنون 765ميليارد ريال از بدهي سررسيد و معوق فعالان بخش كشاورزي با استفاده از اختيارات داخلي بانك تمديد، تجميع و دوباره تقسط شد.
رزاق منش افزود: همچنين مبلغ 14 ميليارد ريال از جرائم تاخيراز اين مشتريان به صورت مشروط مطالبه نشده تا پس از بازپرداخت قسط هاي خود در سررسيد مورد بخشودگي قطعي قرار گيرد.
مديرشعب بانك كشاورزي استان بوشهر گفت: دراين مدت هفت ميليارد و 495ميليون ريال از جريمه هاي ديركرد هزار و 103 نفر از مشتريان كه نسبت به بازپرداخت بدهي خود اقدام كرده اند مورد بخشودگي قرار گرفت.
وي افزود: در اجراي بند 'د ' تبصره 11 قانون بودجه سال 1394، تا پايان آذر ماه 477 ميليارد ريال از تسهيلات سررسيده و معوق هزار و 65فقره از تسهيلات فعالان بخش كشاورزي استان تمديد و مبلغ شش ميليارد ريال از جرائم نيز مطالبه نشده است.
رزاق منش اظهار كرد: با توجه به اينكه اين مصوبه دولت مربوط به سالجاري است و تا پايان سال مهلت دارد از كشاورزان، دامداران و فعالان بخش كشاورزي خواست تا به شعبه هاي بانك كشاورزي در استان مراجعه كنند.
وي در باره اعتبارات بانك كشاورزي استان بوشهر در سالجاري افزود: اين بانك امسال دو هزار و 546ميليارد ريال تسهيلات به 9هزار و 278 نفر پرداخت كرده است كه ميانگين رقم پرداختي به هر نفر 274 ميليون ريال است.
رزاق منش بيان كرد: از اين رقم 40 ميليارد ريال در قالب عقد قرض الحسنه در سرفصلهاي مختلف نظير ازدواج، درمان، مشاغل خانگي و خود اشتغالي است.
وي يادآور شد: با احتساب پرداختي سال 1394، مجموع تسهيلات پرداختي و سرمايه گذاري شده در استان بوشهرشش هزار و 359ميليارد ريال معادل 140 درصد منابع جمع آوري شده در استان است كه اين حجم از سرمايه گذاري نشان از خارج نشدن منابع هم استاني ها از استان بوشهر از سوي اين بانك بوده است.
مديرشعب بانك كشاورزي استان بوشهر افزود: در بخش مكانيزاسيون كشاورزي نيز 100 ميليارد ريال تسهيلات به منظور خريد 175 دستگاه تراكتور و 10 دستگاه كمباين از محل اعتبارات داخلي پرداخت شده است.
وي تاكيد كرد: اين تسهيلات، به طور مستقيم براي 740 نفر در استان بوشهر اشتغال ايجاد كرده است.
رزاق منش گفت: حمايت از طرح هاي استحصال، انتقال آب، توسعه و بهبود شبكه هاي آبرساني به منظور صرفه جويي و استفاده بهينه و بيشتر از منابع آبي، حمايت از طرحهاي توليد محصولات گلخانه اي با هدف بهره برداري بهينه از آب وخاك، بهينه سازي مصرف انرژي در زير بخشهاي كشاورزي، توسعه و بهبود شناورهاي صيادي، توسعه و بهبود غذاي دريايي از جمله ميگوي پرورشي از ديگر برنامه هاي اين مديريت در سالجاري است.
وي گفت: با توجه به اهميت بانكداري الكترونيك در بانكداري نوين، بانك كشاورزي از سال 1380 اجراي طرح عظيم بانكداري الكترونيك خود را با مهر ( مديريت هوشمند رايانه اي ) آغاز كرده است.
وي يادآور شد: درزمان حاضر در استان بوشهر 34 شعبه بانك كشاورزي به دستگاه خود پرداز مجهز شده اند و 64هزار و 564عدد انواع كارتهاي الكترونيكي صادر شده است. ك/3
6047/6043
۰ نفر