۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۴
کد خبر: 82287993
T T
۰ نفر
سفير فنلاند: ظرفيت هاي سمنان، فرصت مناسب توسعه سرمايه گذاري هاي مشترك است

سمنان- ايرنا- سفير جمهوري فنلاند با تشبيه سمنان به ايران كوچك، گفت: ظرفيت هاي صنعت، معدن، كشاورزي و گردشگري اين استان براي سرمايه گذاري مشترك و توسعه تجارت خارجي بسيار مناسب است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي سمنان، «هاري كِمراينِن» در ديدار با رييس اتاق بازرگاني استان به همراه صادركنندگان مطرح سمنان در محل سفارت كشور جمهوري فنلاند در تهران، افزود: به دليل وجود فرصت هاي مناسب سرمايه گذاري در استان سمنان، به دنبال توسعه تجارت بيشتر بين سمنان و فنلاند هستيم.
وي، سفر ماه پيش خود به استان سمنان را مثبت ارزيابي كرد و ادامه داد: توانمندي هاي صنعت، معدن، كشاورزي و گردشگري استان سمنان فرصت هاي مناسبي براي سرمايه گذاري است.
كمراينن بيان داشت: به دليل بالا بودن ظرفيت هاي اين استان، رييس جمهور فنلاد نيز در ديدار با رييس جمهور ايران، سمنان را ، استاني پر ظرفيت ناميده بود.
سفير جمهوري فنلاند در ايران موقعيت جغرافيايي استان سمنان را مهم و مطلوب اعلام كرد و گفت: سمنان به دليل قرار داشتن در مسير جاده ابريشم و با داشتن توانمندي هاي مناسب، مي تواند آينده تجاري خوبي داشته باشد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان سمنان نيز در اين ديدار جاده ابريشم را راه ارتباط تجاري نوين در شاهراه تجاري دنيا برشمرد و گفت: با استفاده از اين راه تجاري، مي توان از ظرفيت هاي استان سمنان در ديگر كشورها بهره برد.
علي اصغر جمعه اي، بر ايجاد و رونق روابط تجاري و اقتصادي بين كشور فنلاند و ايران تاكيد كرد و گفت: كشور فنلاند عامل و دروازه ورود محصولات ايراني به اتحاديه اروپا است.
وي همچنين از آمادگي براي حضور فعالان اقتصادي استان سمنان در بازار فنلاند خبر داد و افزود: توليدهاي محصولات كشاورزي سمنان مي تواند در بازار فنلاند منحصر به فرد باشد و اين آمادگي از سوي بازرگانان اين استان وجود دارد، تا محصولات باغي استان همانند انگور، سيب و پسته را به اين كشور صادر كنند.
وي گفت: فناوري هاي نوين كشور فنلاند در زمينه مخابرات، معادن، تصفيه آب، چوب، آسانسور و توليدات نوين انرژي، بسيار مطلوب است و اين آمادگي در استان سمنان وجود دارد تا سرمايه گذاري 100 درصدي و يا مشاركتي بين سمنان و فنلاند به وجود بيايد.
رئيس اتاق بازرگاني سمنان افزود: اين اتاق دعوت و پذيرش خود از هيات تجاري و اقتصادي فنلاندي را به اين سفارت اعلام كرده است.
در اين ديدار، تفاهم نامه همكاري اقتصادي از سوي اتاق بازرگاني سمنان به سفير و رايزن بازرگاني اين كشور ارايه شد و مباحثي مانند امكان سنجي حضور محصولات كشاورزي، برگزاري نمايشگاه مشترك صنايع ايران و فنلاند، توجه و سرمايه گذاري به فرآوري محصولات معدن و سرمايه گذاري مشترك در زمينه چوب مطرح شد.
هاري كِمراينِن، سفير جمهوري فنلاند در ايران، براي سومين بار در مهر 95 به سمنان سفر كرده بود.
7341/6103
خبرنگار: خديجه سلطاني پور ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان

سرخط اخبار استان‌ها