بازدید 3887
رئیس اتحادیه دامداران:

گوشت باید ارزان‌تر باشد؛ دلالان نمی‌گذارند

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران از بالا بودن فاصله قیمت گوشت قرمز از دامداری تا بازار مصرف انتقاد کرد و گفت: دلالان و واسطه‌های سودجو عامل گرانی گوشت قرمز در بازار هستند.
کد خبر: ۷۶۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ 10 January 2018

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران از بالا بودن فاصله قیمت گوشت قرمز از دامداری تا بازار مصرف انتقاد کرد و گفت: دلالان و واسطه‌های سودجو عامل گرانی گوشت قرمز در بازار هستند.

حسین نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت ۹۰ درصدی نهاده‌های تولید مانند یونجه، قیمت دام زنده به دلیل افزایش بی رویه واردات گوشت قرمز با کاهش قیمت ۲۰ درصدی نسبت به گذشته مواجه شده است اما قیمت گوشت قرمز همچنان در بازار همچنان بالاست.

وی با اشاره به قیمت ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی دام زنده سبک و سنگین در بازار، افزود: با وجود کاهش قیمت دام زنده که البته برای دام زنده سنگین باید گفت که طی روزهای گذشته کاهش قیمت بیشتریر داشته و به کیلویی حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است. قیمت گوشت قرمز در بازار تغییری نکرده و نشان می دهد که دلالان و سودجویان در این بازار چه می کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران تاکید کرد: با توجه به قیمت کنونی دام زنده می توان گفت حداکثر قیمت منطقی برای گوشت قرمز گوساله کیلویی ۳۵ هزار تومان و برای گوشت قرمز گوسفند نیز که عمدتاً به صورت با استخوان فروخته می شود در همین حدود و حتی کمتر از این قیمت است.

نعمتی گفت: بالا بودن قیمت گوشت قرمز و فاصله زیاد آن از تولید تا مصرف نشان‌دهنده سودجویی و دلالی عده‌ای خاص است که دستگاه‌های نظارتی ذیربط باید نسبت به بازار این محصول حساس باشند و با تخلفات برخورد کنند.

به گزارش ایسنا، قیمت گوشت قرمز در بازار گرچه نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است اما همچنان نسبت به سال گذشته گران‌تر است به گونه‌ای که براساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۱۵ دی‌ماه هر کیلوگرم گوشت گوسفند با استخوان ۴۶ هزار و ۳۵۳ تومان و هر کیلوگرم گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان ۴۱ هزار و ۲۷۱ تومان فروخته شده است؛ گرچه نسبت به هفته قبل به ترتیب شش و چهار درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل سه و چهار درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است، اما قیمت این محصولات پروتئینی نسبت به هفته مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۹ درصد و ۱۰ درصد گران‌تر فروخته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان