موج گسترده تظاهرات در انتظار فرانسه/اتحادیه‌های تجاری و کشاورزی به معترضان می‌پیوندند

17:23 - 14 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۴۱۴
یک روز پس از اقدام دولت فرانسه مبنی بر تعلیق افزایش مالیات بر سوخت، اتحادیه‌های تجاری و کشاورزی این کشور اعلام کردند که به تظاهرات گسترده در این کشور می‌پیوندند.

موج گسترده تظاهرات در انتظار فرانسه/اتحادیه‌های تجاری و کشاورزی به معترضان می‌پیوندند

به گزارش گروه بین‌المل ، اقدام دولت فرانسه مبنی بر تعلیق افزایش مالیات بر سوخت در متقاعد کردن تظاهرات گسترده در این کشور با شکست مواجه شده و اتحادیه‌های تجاری و کشاورزی این کشور نیز اعلام کردند که به این تظاهرات می‌پیوندند.

شامگاه یکشنبه اتحادیه‌های تجاری و کشاورزی طی بیانیه مشترکی ضمن اعتراض به کاهش پرداختی اضافه‌کاری خواستار دیدار با «الیزابت بورن»، وزیر حمل و نقل فرانسه شدند.

روز یکشنبه مکرون دستور برگزاری یک جلسه اضطراری را داد که در پی این جلسه دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که وی به نخست وزیر خود دستور داده تا با سران جلیقه زرد‌ها گفت‎وگو کند.

در همین حال ساعاتی بعد رسانه‌ها گزارش دادند که جلیقه زرد‌ها این گفتگو را رد کرده‌اند.


روز سه‌شنبه «ادوارد فیلیپ»، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که دولت افزایش مالیات بر سوخت که سبب اعتراضات گسترده‌ای در سراسر این کشور شده بود را به حالت تعلیق در می‎آورد.

نخست وزیر فرانسه با اعلام خبر تعلیق ۶ ماهه افزایش مالیات سوخت هدف این تصمیم را توقف خشونت و بازگرداندن نظم عمومی اعلام کرد.

ادوارد فیلیپ روز سه شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون ضمن محکوم کردن خشونت در کشور گفت: هیچ مالیاتی نباید وحدت عمومی را تهدید کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *