۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲
کد خبر: 82393096
T T
۰ نفر
ممانعت از سرایت آتش اراضی كشاورزی حاشیه به جنگل توشن گرگان

گرگان - ایرنا - مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت كه با اقدام به موقع جنگلبانان ،آتش علف های هرز در اراضی كشاورزی حاشیه جنگل توشن گرگان، به درختان این جنگل آسیبی نرسانده است.

ابوطالب قزلسفلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: شامگاه چهارشنبه به محض اطلاع از بروز آتش ،جنگلبانان و دستگاه های مرتبط در كوتاهترین زمان در محل حادثه حاضر شده و قبل از سرایت آن به جنگل توشن حریق را كنترل كردند.
وی اضافه كرد: این اداره كل از مالك زمین كشاورزی به دلیل كنترل نكردن آتش در مزرعه و تهدید عرصه های جنگلی،به دستگاه قضایی شكایت خواهد برد.
قزلسفلو افزود: سهل انگاری كشاورزان واقع در حاشیه عرصه های جنگلی و مرتعی استان هنگام آتش زدن بقایای به جا مانده از محصول برداشت شده و كنترل نكردن آن، از مشكلات این اداره كل به شمار می رود.
به گفته وی؛ اكنون 6 هزار كیلومتر از عرصه های جنگلی استان با زمین های كشاورزی مرز مشترك دارد كه با كوچكترین سهل انگل در كنترل نكردن آتش در این اراضی، آتش به سمت جنگل حركت می كند.
قزلسفلو با بیان اینكه منابع طبیعی هر سال برای جلوگیری از سرایت آتش از زمین های كشاورزی به عرصه های جنگلی ضمن اطلاع رسانی به كشاورزان، طرح 'آتش بر' را اجرا می كند، خواستار همكاری كشاورزان استان با این اداره كل بیش از گذشته در حفظ عرصه های جنگلی و مرتعی شد.
در استان گلستان واقع در شمال كشور یك میلیون و 400 هزار هكتار عرصه جنگلی و مرتعی وجود دارد كه 452هزار آن عرصه جنگلی است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها