۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82136701
T T
۰ نفر
پیش بینی تبدیل پنج هزار اراضی دیم به آبی در دلفان

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی شهرستان دلفان گفت : در قالب یك برنامه مدون تا پایان سال 96 پنج هزار هكتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می شود .

فرشاد بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته هزار و 670 هكتار از اراضی دیم شهرستان دلفان به آبی تبدیل شد و در سالجاری نیز در نظر داریم هزار و 700 هكتار از اراضی دیم این شهرستان را به آبی تبدیل نماییم .
وی بیان داشت : در این راستا برنامه ریزی شده است كه 15 ایستگاه پمپاژ بر روی رودخانه های سطح شهرستان دلفان به اجرا در آوریم .
این مسئوول خاطر نشان كرد : كار مطالعاتی ایستگاههای پمپاژ محمدمیرزایی ، عبدالحسینی ، علیمیرزایی ، كوله مرز و فاز دوم تیمور به پایان رسیده است و امیدواریم در سال جاری اعتبار مورد نیاز این طرح ها تخصیص یابد .
بابایی، با بیان اینكه در سال گذشته بیش از هزار و 740 هكتار آبیاری تحت فشار در سطح شهرستان دلفان به اجرا در آمده است افزود : این میزان عملكرد با استفاده از تسهیلات بلاعوض به كشاورزان و كمك های فنی مهندسی بهره وری آب كشاورزی صورت گرفته است .
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان دلفان یاد آور شد: این در حالی است كه تا قبل از سال 93 تنها 237 هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان دلفان زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته اند .
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت و 444 روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است .

***
كار برداشت گندم در مزارع شهرستان دلفان آغاز شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی شهرستان دلفان از آغاز كار برداشت محصول گندم از اراضی كشاورزی این شهرستان خبر داد .
فرشاد بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: در سطح 41 هزار و 120 هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان دلفان گندم كشت شده است كه از این میزان 39 هزار و 120 هكتار به صورت دیم و دو هزار هكتار به صورت آبی كشت شده است.
وی بیان داشت : پیش بینی می شود امسال بیش از 80 هزارتن گندم در دلفان برداشت شود كه نسبت به سال قبل رشد چشمگیری خواهد داشت.
به گفته وی ، در سال گذشته 50 هزار تن گندم در شهرستان دلفان توسط كشاورزان تولید شد.
وی بیان داشت : برای جلوگیری از هدر رفت برداشت گندم این مدیریت اقدام به قرنطینه كردن كمباین های برداشت در شهرستان دلفان كرد و آنان را از نظر فنی و كیفیت برداشت مورد بررسی قرار داد .
درشهرستان دلفان 120 هزار هكتار اراضی كشاورزی با 17 هزار و 350 نفر بهره بردار وجود دارد كه سالانه 200 هزاز تن انواع محصولات كشاورزی و باغی تولید می كنند .
7270/6001

سرخط اخبار استان‌ها