۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۵
کد خبر: 81913433
T T
۰ نفر
استاد ايراني امپريال كالج لندن:نگاه به بخش كشاورزي در ايران بايد  تغييركند

كرج-ايرنا- استاد ايراني امپريال كالج لندن با اشاره به مشكلات مختلف بخش كشاورزي ايران گفت: نگاه به بخش كشاورزي بايد در كشور تغييركند.

به گزارش ايرنا، كاوه مدني روز شنبه در سخنراني علمي در پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران مستقر در كرج افزود : نگاه به كشاورزان بايد حمايتي باشد و اين نگرش را از پايه بايد تغييرداد.
وي گفت: بخش فرسوده و غير اقتصادي صنعت كشاورزي بايد از چرخه توليد خارج شود.
مدني خاطرنشان كرد: افرادي كه در كشور براين باورند كه كشاورزي بايد تعطيل شود ،تفكرشان صحيح نيست.
وي اضافه كرد : بايد توليد كشاورزي را به سمت بهره وري سوق داد و به جاي يارانه تسهيلات را جايگزين كرد تا كشاورزان بتواند ازتوليدات خود بهره وري مناسب تري داشته باشند.
وي درخصوص بحران آب در كشور گفت: بعضي بحران ها را مي توان به فرصت تبديل كرد و اين فقط با تغيير تفكر و مكتب فكر به نتيجه مي رسد.
مدني گفت : سد سازي و برداشت ازمنابع آبي با توجه به اينكه نتيجه خوبي دربرنداشته اما متاسفانه همچنان ادامه دارد.
وي اصلاح ساختار توزيع آب در كشور را يكي از مسائل جدي در حل بحران آب دانست و خاطرنشان كردكه فقط با اصلاح ساختار آب محيط زيست بهبود مي يابد.
مدني گفت : مشكلات آب متاسفانه تاكنون به خوبي شناسايي نشده و علت مهم آن هم باقي ماندن ريشه شناسي آن است كه متاسفانه اين مهم دركشورما جدي گرفته نمي شود.
وي افزايش جمعيت به ويژه دركلانشهرها و حاشيه نشيني آن ها و عدم استفاده از ظرفيت هاي بخش كشاورزي به عنوان بخش اقتصاد غيرنفتي را ازجمله عوامل مهم بحران آب دركشور ذكركرد.
وي بيان داشت : اكنون وضعيت آب در كشور مطلوب نيست كه مي توان با زمان بندي مناسب به حل اين معضل پرداخت.
وي اظهار كرد: مي توان از اقدامات كشورهايي كه مشكل كم آبي را مديريت كردند بهره گرفت اما در مرحله نخست شناسايي ريشه مشكل است .
مدني افزود : براي حل بحران آب در كشور بايد آموزش هاي عمومي و تفكر مديريتي را ايجاد كرده تا بتوانيم به حل موضوع بپردازيم .
دكتر كاوه مدني يكي ازچهاردانشمند جوان برتر علوم زمين درسال 2016 به انتخاب اتحاديه علوم زمين اروپا و يكي از10 چهره برتر مهندسي عمران جهان درسال 2012 به انتخاب انجمن مهندسين عمران آمريكا است. ك/3
2098/ 6155
۰ نفر