۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴

با افزایش قیمت خرید تضمینی؛

کشاورزان اردبیلی نسبت به توسعه کشت دانه‌های روغنی اقدام کنند

کشاورزان اردبیلی نسبت به توسعه کشت دانه‌های روغنی اقدام کنند

اردبیل – معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی ضروری است کشاورزان استان نسبت به توسعه کشت دانه‌های روغنی اقدام کنند.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در سال زراعی ۹۴- ۹۵ قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی بابیان اینکه قیمت خرید محصولات کشاورزی استراتژیک در ابتدای هرسال زراعی اعلام می‌شود، اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت‌ها با افزایش همراه است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان در سال زراعی جاری محصولاتی ازجمله گندم، جو و دانه‌های روغنی ۱۵ درصد افزایش دارند و این قیمت‌گذاری باهدف حمایت و ترغیب کشاورز به تولید محصولات خاص انجام شده است.

پرتوی به استعداد قابل‌توجه استان در تولید انواع دانه‌های روغنی اشاره کرد و افزود: به‌منظور ارزش‌افزوده بالا و تأمین نیاز داخل ضروری است توسعه دانه‌های روغنی موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر برخی دانه‌های روغنی جهت نیاز داخل وارد می‌شود که لازم است با توسعه سطح زیر کشت از واردات این محصولات ممانعت شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان به حمایت دولت در کاشت دانه‌های روغنی به‌ویژه محصولات استراتژیک تأکید کرد و افزود: جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی به کشاورزان و ترغیب آن‌ها جهت کاشت دانه‌های روغنی را در برنامه‌های خود قرار داده است.

کد خبر 3022352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha