۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85458085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات مرغ منجمد از قزوین یک ظرفیت مغفول مانده است

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85458085
صادرات مرغ منجمد از قزوین یک ظرفیت مغفول مانده است

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: صادرات مرغ منجمد از این استان علاوه بر افزایش توان اقتصادی به تقویت تولید و حمایت از تولیدکنندگان منجر می‌شود که باید این ظرفیت مغفول مانده بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین عطایی روز شنبه در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ استان قزوین اظهار کرد: تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی داشته که انتظار می رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم و با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولیدکنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، تصریح کرد: متولیان این حوزه باید ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام را افزایش دهند تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

عطایی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می توانند با صادرات مرغ در حوزه تولید مشارکت کرده و به تنظیم بازار هرچه بهتر این کالای اساسی مبادرت کند، چراکه تولید مرغ با سیاست‌های تولیدی سال گذشته به آرامش بازار منجر شده و اکنون نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

این مسوول ادامه داد: اصلی ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است که در سرلوحه کارهای استان قرار دارد.

عطایی خاطرنشان کرد: تمام زنجیره تولید با یکدیگر متصل هستند و نباید در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولیدکننده و مصرف کننده متضرر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha